Ремонтите по автомагистралите "Тракия" и "Хемус" ще са до юли. Това заяви днес премиерът Бойко Борисов. Така през юли и август движението от и към морето ще е нормално. Първоначалното намерение на кабинета беше да се работи и през летните месеци. С допълнителните 100 милиона лева, отпуснати от правителството, ще бъдат рехабилитирани 80 км. отсечки, които не са преасфалтирани от 20 години.
Ударно ще бъдат ремонтирани три трасета от магистрала "Тракия" в участъка София-Пловдив: край Елин Пелин, пазарджишкия участък и на 119-ия км. край Пловдив.
Други четири ще бъдат рахибилитирани по магистрала "Хемус" между Шумен и Варна. Тежките ремонти ще останат за есента.
Бойко Борисов, министър-председател: "До първи юли ще строим по магистралите и ще почнем след това септември. Юли и август са добре дошли, ще правим по 10 километра ударно сега, ще оставим тежките ремонти за от септември нататък, за да не се спекулира и по тая тема. Стъпваме на автомагистрала "Тракия". Най-зле са трасетата между 5-ия и 10-ия километър след София и след 60-ия край Пазарджик. Износен асфалт и дупки чакат шофьорите, които карат със 70 км. в час от страх да не излязат от пътя.
Неджми Ахмед, шофьор на ТИР: "Намаляш скоростта. Тука не се кара с 90, защото не можеш да караш. - То сега има ограничение? - Е, има ограничение, ама и да няма ограничение, пак искаш-не искаш намаляш, щото може да изхвърчиш от пътя. Пътят е неравен, има неравности, дупки, стари кърпежи. Пътят трябва да стане цялостен ремонт".
Борислав Тодоров, шофьор: "Аз пътувам по един второкласен път в Северна България често. И мога да кажа, че ако там се запълнят всички дупки, по-малко кръпки ще има, отколкото тука. Наистина".
Други обаче не спазват ограниченията. Караме с разрешените 90 км/ч. Шофьорите ни задминават с доста по-висока скорост.
Старите участъци на АМ "Тракия" не са ремонтирани повече от 20 години.
От АПИ обещават, че след ремонта трасетата ще възстановят първоначалната си характеристика. Ще има пълно преасфалтиране, а не кърпежи на дупки. Ще се ремонтират надлези, мостове и трите виадукта, които от години са в окаяно състояние.
инж. Георги Златев, Агенция "Пътна инфраструктура": "Ние точно това планираме да направим - да премахнем частично стария износен асфалтов пласт. където е необходимо да се положи т.н. изравнителен асфалтобетон и над него вече да се положи новия цялостен износващ пласт. Това ще доведе до възстановяване на първоначалните характеристики на АМ като равност , така да има по-добри експлоатационни и усещания за самите водачи на МПС".
Ремонтите ще се извършват в участъци от по 5-10 км., а движението ще се осъществява в едната лента двупосочно. За нетърпеливите шофьори обаче от АПИ предлагат обходни маршрути - Подбалканският път, който е изцяло ремонтиран. Има осигурени байпаси край Ихтиман - през Мухово и Пазадржик и при виадукта на Церово за връщащите се към София.