Публиката на кинофестивала „Берлинале” остана очарована от новия филм на големия германски режисьор Вим Вендерс. Само след броени дни той ще
дойде в София, за да представи за първи път извън Германия лентата си "Пина".
Специално за "По света и у нас" Вендерс разказва в аванс за творбата си и споделя, че без триизмерната техника новият му филм нямаше да бъде възможен.
Това "Берлинале" ще остане в историята като първият кинофорум, който отваря вратите за новата и революционна тридимензионална техника. Благодарение на нея Вим Вендерс реализира eдин много личен проект – филм за танцовия театър в град Вупертал, ръководен от близката му приятелка Пина Бауш.
Пред Вим Вендерс Берлин отново разпъна червения килим. Живата легенда на германското кино представи "Пина"- един танцов филм или може би
по-скоро театрален филм, който изразява възхищението си от изкуството на Пина Бауш. Без диалози, без текст, само с езика на тялото и танца и
благодарение на триизмерната среда, която ние още не можем да ви предложим.
Вим Вендерс, режисьор: "Особеното на Пина Бауш е, че тя създаде и разви специфичен вид изкуство – то не е балет, не е театър и не е пантомима. Това изкуство наблюдава хората и прониква в душите само чрез езика на тялото. Жалко, че житейският път на Пина Бауш свърши и вие в България не можахте да я видите на живо. Благодарение на 3D-техниката, обаче, може да се пресъздаде на екрана това изключително изразяване на тялото."
Вендерс снима филми в името на изкуството без да търси на всяка цена одобрението на публиката. Експериментира не само с различни жанрове, но и с техниката. Той е първият, който прави напълно дигитален филм през 1999 с "Буена Виста Сошъл клуб". Сега отново е пионер като показва с "Пина", колко смислено може да използва триизмерната среда.
В България лентата за първи път ще бъде показана извън Германия.
Вим Вендерс, режисьор: "Вече два пъти съм бил в София и имам много приятели там. Кита, директорът на филмфестивала е голям мой приятел. Идеята да дойдем е негова. Той настояваше за това много преди въобще да беше видял филма "Пина". Така че с удоволствие отново се отправям към София."
В новия си филм Вендерс разказва за хора от живия живот и същевременно за ролите, които те играят. На екрана режисьорът толкова суверенно слива тези два аспекта, като че ли досега не е правил нищо друго,
освен да снима филми за танци и танцьори, за изкуството, за цената му, за живота. Новата техника като че е освободила Вим Вендерс.