ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Проблемът с ромското образование в Гърмен

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:28 мин.
У нас

Децата от ромската махала в Гърмен вече повече от 10 дни не ходят на училище.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Децата от ромската махала в Гърмен вече повече от 10 дни не ходят на училище. Ромите твърдят, че се страхуват да преминат пътя от квартала до центъра и това е причината да не учат. Оказва се обаче, че и в спокойните дни училището често остава наполовина празно заради отсъствието на децата на ромите. Освен над 250 коне в гърменския квартал "Кремиковци" има 19 автомобила с платени данъци и над 40 притежатели на шофьорски книжки. След елементарен разговор с жителите на махалата сме обзети от съмнения за начина, по който са взети тапиите за шофьори. Преди време тези деца ходели на училище с автобус, не защото е далече, а защото това бил единственият начин да ги съберат и отведат до класните стаи. В училището  учат както децата от Гърмен, така и тези от квартал "Кремиковци". Класните стаи обаче редовно остават наполовина празни, тъй като децата от ромската махала често отсъстват. 170 от учиниците, което прави повече от половината деца, които учат тук са от ромската махала. Редовно закъсняват за час, тръгват си по-рано.
Стоян Стругов, директор на СОУ "Кирил и Методий", с. Гърмен: Много често взимаме крайните мерки, като спираме социалните помощи. Над 180 писма сме издали на социално подпомагане Благоевград за спиране на семейните.
Учителите се сбъскват с липсата на елементарни навици у тези деца. Казват,че трябва да ги учат дори на това къде се изхвърля чашата от млякото и салфетката от закуската.
Стоян Стругов, директор на СОУ "Кирил и Методий", с. Гърмен: Разликата между "Кремиковци" и мястото, на което идват тук, е забележима и тази адаптация е водеща в тяхното формиране като личности. 
Учителите и другите ученици от Гърмен са превърнали стените на коридорите в учебник по история в опит да помогнат на ромите по-лесно да научат основни неща.
Стоян Стругов, директор на СОУ "Кирил и Методий", с. Гърмен: Ниско мотивирани са наистина тези деца да учат. Но ние работим за една друга гледна точка - социализацията, адаптацията в по-добрата среда.
Налагането на най-тежкото наказание, преместване в друго училище е невъзможно, тъй като няма къде да ги приемат. Директорът признава, че дори да може да се наложи - това наказание няма да даде резултат защото семейната среда на ромските деца не е добра.
Стоян Стругов, директор на СОУ "Кирил и Методий", с. Гърмен: Първо започва от ниската социална среда, където родителите мислят за децата само като социален продукт, за социални дейности и помощи.
Директорът е убеден, че училище като това в Гърмен трябва да се финансира и за дейности, които да позволяват назначаването на възпитатели и учители, които да работят целодневно с ромските деца, за да се постигнат резултати.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?