До две седмици можем да върнем купен в Интернет продукт, след като сме получили пратката. Това гласят новите разпоредби за търговия в Интернет, гласувани в Европарламента, които ще станат задължителни във всички страни-членки до две години.
Правилата в онлайн-пазара ще помогнат както на честните търговци, така и на потребителите, коментира за "Вашите пари" Петър Ванчев, председател на Българската асоциация за електронна търговия.
Евродепутатите засилват правата на потребителите, особено по отношение на информацията, доставката и анулирането на поръчки, като в същото време намаляват изискваниятa към предприятията от бранша. Двуседмичният срок не притеснява търговците.
Петър Ванчев, председател на БАЕТ:
- Като цяло много се спекулира, но е факт, че от търговците, които предлагат качествени услуги, процентът на върнатите стоки варира между 0.01% и 0.3%, което е пренебрежимо малко. Истината е, че този тип ограничения засягат търговците, които предлагат некачествени стоки, фалшиви стоки и заблуждават потребителите по един или друг начин.
Факт остава обаче, че онлайн търговията е един от най-бурно развиващите се сектори, но за успешен бизнес са необходими инвестиции.
И-търговците имат стоката в наличност. Остава да я пласират. Често сме зле информирани какво да очакваме. Новото европейско изискване е информацията за стоките да бъде възможно най-изчерпателна.
Петър Ванчев, председател на БАЕТ:
- Една госпожа от Казанлък си беше купила детски комплект тенджери за 14 лв. с идеята, че тя си е купила истински тенджери, с които да си готви и е уцелила невероятна сделка, котлон плюс 4 тенджери, лъжици и т.н. за тази сума. Навсякъде на сайта пише, че е детски, че е играчка, но хората не четат, не осмислят информацията, която получават.
Навсякъде и при всичко, най-важното остава внимателната ни преценка.