Рекорден брой оферти за строителството на лот 1 от магистрала "Струма". 17 компании продължават в състезанието за отсечката от Долна Диканя до Дупница. Определящият фактор при избора на изпълнител е най-ниската обоснована цена. Две от фирмите предложиха и рекордно ниски оферти. Кой ще е изпълнителят ще стане ясно най-рано до 3 седмици.
Рекорден брой оферти за строителството на лот 1 от магистрала "Струма". 17 компании продължават в състезанието за отсечката от Долна Диканя до Дупница. Определящият фактор при избора на изпълнител е най-ниската обоснована цена. Две от фирмите предложиха и рекордно ниски оферти. Кой ще е изпълнителят ще стане ясно най-рано до 3 седмици.
Рекорден брой български и чужди кандидати, рекорден брой допуснати до финалната права компании и рекордно ниски цени - така регионалният министър Росен Плевнелиев обобщи резултатите от конкурса за строителството на 17-километровата отсечка oт Долна Диканя до Дупница.
Росен Плевнелиев - министър на регионалното развитие и благоустройството:
- Това, кеото трябва да знаят всички е, че ние имахме 3 оферти под 60 млн. лева. Това е абсолютен рекорд, също така и имаше едно изключително силно състезание.
Лот 1 и Лот 4 от магистрала "Струма" обаче са последните отсечки, чиито изпълнителни ще се избират по досегашната тръжна процедура - с водещ критерии най-ниска цена. Новите изисквания ще се изготвят съвместно с конултанстското звено към ЕК. Досегашните условия, според министър Плевнелиев, изпълнили ролята си и спестили 640 млн лева от строителството на магистрали. От Синята коалиция обаче смятат, че ще има оскъпявания. Според техни анализи само Лот 4 от магистрала "Тракия" ще поскъпне с 30 до 50 млн. лева заради укрепването на нестабилни почви, което не е било предвидено.
Мартин Димитров - съпредседател ПГ на СК:
- Ще изпълни ли своя ангажимент цената да е такава, каквато е подписана - да няма допълнителни плащания, нали това различава ГЕРБ от Тройната коалиция? Ще изпълни ли цената такава, каквато е и вторият въпрос е ще изпълни ли магистралата в срок?
В отговор регионалният министър призова политиците да стоят настрани от магистралите и подчерта, че експертите от АПИ трябва да намерят правилното и изгодно решение на проблема. За целта ще се изготви нов проект, а според Пътната агенция той няма да оскъпи отсечката с повече от 15 млн. лева.
Инж. Лазар Лазаров - член на УС на АПИ:
- В момента се взимат от бюджета, като идеята е, че те ще бъдат признати като допустими разходи от ЕК, тъй като ще отговорим на всички изисквания от първоначалните условия.
От АПИ са категорични и че отсечката от Ямбол до Карнобат ще бъде завършена в срок до 2 години.