Френската армия провежда мащабна кампания за набиране на новобранци. След смъртоносните нападения през януари нуждата от войници, които да охраняват застрашени обекти в цялата страна, значително нарасна.
Кампанията търси да достигне до възможно най-много хора, като използва социалните мрежи, по телевизията и в кината се излъчват рекламни клипове. Целта е да бъдат набрани 7 хиляди нови войници, които да патрулират в рискови зони като част от "Операция Страж".
Генерал Фредерик Бланшон, отговорник по набирането на новобранци: "Има голяма промяна в броя на хората, които наемаме, защото 2015 поставя началото на значимо подсилване на армията. Нападенията през януари са причината да започнем тази мащабна кампания за набиране на войници."
На 7 януари двама братя откриха огън в офиса на сатиричния вестник "Шарли Ебдо" в Париж. Това беше началото на три дни на насилие, завършило със смъртта на седем души. Нападенията доведоха до повишаване на мерките за сигурност на места, които биха могли да станат мишена на терористи.
През юни страната беше разтърсена от нов атентат, когато мъж се опита да взриви завод за промишлени газове в южна Франция. За много младежи именно тези нападения са основен мотив да кандидатстват в армията.
Жан-Жак Мота Торес, 19-годишен кандидат за армията: "Това ме направи по-решителен. Накара ме да искам да защитавам Франция още повече."
Въпреки нуждата от повече войници, армията държи на високите стандарти. Сред провалилите се кандидати е и Мохамед Мера - отговорен за стрелбата в еврейско училище в Тулуза през 2012.
Генерал Фредерик Бланшон, отговорник по набирането на новобранци: "Много сме внимателни при избора на кандидати. Французите не биха ни простили, ако дадем оръжие на хора, на които не вярваме."
Според проучванията, армията е сред най-уважаваните институции във Франция с 80 на 100 одобрение, а 42 процента от родителите биха окуражили децата си да се запишат.