ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Колко е опасно на пешеходната пътека?

bnt avatar logo от Милен Кирилов
A+ A-
Чете се за: 01:04 мин.
У нас

Пешеходците да вдигат ръка, с която да дават знак на колите, че искат да пресекат. С такава идея излязоха от Пътна полиция - София. Жестът е широкоразпространен в Европа и според статистиката е довел до значително намаляване на инцидентите с пешеходци.

опасно пешеходната пътека

Пешеходците да вдигат ръка, с която да дават знак на колите, че искат да пресекат. С такава идея излязоха от Пътна полиция - София. Жестът е широко
разпространен в Европа и според статистиката е довел до значително намаляване на инцидентите с пешеходци.

Преди две години Зорница Илиева оцелява по чудо, след като е пометена от
джип. Мястото - зебрата до Художествената галерия.

Зорница Илиева - потърпевша: - Слава Богу съм жива, защото ударът беше толкова жесток, че аз се усетих по едно време във въздуха - летейки! И след това не знам какво е станало... Можех съвсем спокойно в центъра на София да си остана.

И все пак Зорница може да разкаже..., а стотици са тези, които не могат, защото вече е късно. За да не сте от тях или пък от шофьорите с гузна съвест, e хубаво да приемете препоръчителния засега жест.

БНТ: - Вдигате ли бастуна понякога, за да покажете на шофьорите, че искате
да пресечете?

Пешеходка: - Случва се да вдигна бастуна или да изчакам всичко да се
изпразни и тогава да мина, защото понякога не ме чакат!

И ако тази жена все още няма доверие на шофьорите, че ще я изчакат, други
използват жеста, защото често пътуват из Европа. Като Христо, за когото като шофьор на ТИР е важно да знае дали стъпилият на пътеката пешеходец
иска да премине или не.

И понеже и най-благодорните инициативи не трогват всички, то от Пътна полиция се заканиха, че ще глобяват с по 50 лв. всеки шофьор, който не спре на пешеходец, който е подал знак, че иска да премине зебрата.

Гл. инспектор Петър Башев - "Пътна полиция", СДВР: - Крайната цел е да се
опази животът и здравето на пресичащите пешеходци. Затова инициативата ни
е насочена към най-уязвимите участници в движението - възрастните и децата. Те имат по-лоши възприятия - скорост и разстояние до автомобила.

Така след като 90-те години на миналия век и първите на този преминаха
под знака на превъзпитаване на родните шофьори да спират на пешеходна
пътека, то в следващите явно ще се заложи на дообогатяване на културата на
пешеходците. За да оцелеят.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?