Промените в БДЖ са неизбежни. Европейските правила, кредиторите, икономическите нужди на страната ги налагат, казват икономистите. Протестите още повече утежняват положението в губещото предприятие.
Промените в БДЖ са неизбежни. Европейските правила, кредиторите, икономическите нужди на страната ги налагат, казват икономистите. Протестите още повече утежняват положението в губещото предприятие.
Георги Ангелов, старши икономист - Институт "Отворено общество": - Ако хората, които ползват железниците, около 30 хиляди души дневно, ако те си намерят алтернативен транспорт и той им се види по-удобен и не се върнат никога към железниците, тогава необходимите реформи ще станат много по-тежки, защото просто няма да има за кого да съществува тази железница.
Петър Ганев, старши икономист - Институт за пазарна икономика: - От европейската комисия ясно казаха, че този план за преструктуриране дори е, може би, плах. Трябва да е още по-смел. От Световната банка ясно си казват мнението при какви условия ще дадат техния спасителен заем, така че ние не сме в позиция да шикалкавим или да правим меки мерки.
Започната и вече позакъсняла реформа е още по-наложителна заради кризата, категорични са икономическите анализатори.
Петър Ганев, старши икономист - Институт за пазарна икономика: - Това няма как да стане, това противоречи на здравия разум. Няма как и бъдещият кредитор, примерно Световната банка, да налее тези пари, ако вижда, че продължава да съществува този начин на управление.
Дори синдикалните права нямат приоритет пред оцеляването на БДЖ като жизнеспособно предприятие.
Георги Ангелов, старши икономист - Институт "Отворено общество": -Колективният трудов договор не трябва да спира тази реформа, в противен случай той просто ще забие последния нож в туловището на мастодонта.
Профсъюзите трябва да работят за облекчаването на реформата за засегнатите, категорични са финансовите експерти.