Компанията превозвач обяви като причина "Външно механично въздействие". Според тях това е обяснението ,защо машината се е разпаднала във въздуха.
Руското управление за Гражданско въздухоплаване "Росавиация" обаче определи изявлението като преждевременно и необосновано. Кремъл не изключва нито една версия, но предупреди да не се правят прибързани заключения за причините за трагедията, отнела живота на 224 души, включително 25 деца.
Американското разузнаване обяви, че засега няма данни за терористичен акт.
Няма съчетание от отказ на системи, което да доведе до последвалите събития, заяви авиопревозвачът. Той изключи човешка грешка, разхерметизация, пукнатини в корпуса от умора на материала и некачествено гориво.
Александър Смирнов - заместник-директор на "Метроджет": Самолетът е получил значителни конструктивни повреди, които не са му позволили да продължи да лети. Вероятно по тази причина, когато са започнали трагичните събития, екипажът изцяло е загубил работоспособност. Това е единственото обяснение защо няма опит за връзка и докладване на извънредна ситуация на борда.
Изявлението за външно въздействие не почива на никакви реални факти, заяви от своя страна шефът на "Росавиация", който е в Египет.
Александър Нерадко - ръководител на федерална служба "Росавиация": Днес успяхме да видим черните кутии. Те са в задоволително състояние, което ни дава надежда, че ще можем да ги разчетем. Работата ще започне само след като в Египет пристигнат екипи на всички страни, участващи в разследването.
Следствието едва започва, предупреди Кремъл.
Владимир Путин - президент на Русия: Без съмнение трябва да бъде направено всичко, за да се създаде обективна картина на събитията, за да знаем какво се е случило и да действаме подобаващо.
"Ислямска държава" няма ракети, способни да поразят самолет на височина 10 хиляди метра, заяви британски военен експерт.
Не се изключва и версията за бомба на борда, но остава въпросът как са преминати мерките за сигурност. Египетските власти подозират технически проблем. Стана известно, че самолетът е ударил опашката си при приземяване в Кайро през 2001-ва, което предизвиква съмнения за качеството на ремонта, продължил три месеца.