Рекордни продажби отчита онлайн търговията в Китай на днешния Ден на самотните сърца. Той е празник на необвързаните, но и еквивалент на американския Черен петък заради намаленията, които преди няколко години реши да прави на този ден китайският интернет гигант Алибаба.
Ако мнозина се страхуват, че китайската икономика се забавя, днешният рекорден онлайн търговски ден сигурно ще внесе някакво успокоение. Компанията Алибаба даде старта на 24-часовото пазаруване в 00:00 часа на бляскава церемония с участието на Даниъл Крейг. Още в първите 12 минути покупките надхвърлиха десет милиарда юана, а в средата на деня с продажби над десет милиарда долара вече бе надминат целия оборот от миналогодишния ден на самотните сърца.
Алибаба държи 80 на сто от онлайн търговията в Китай, но и конкурентните ѝ компании също регистрират собствени рекорди. 11 ноември е избран за ден на самотните сърца заради четирите единици в датата. Предполага се, че идеята е възникнала в началото на 90-те в университета в Нанкин като анти свети Валентин, така че и необвързаните да имат повод да се поглезят. Откакто през 2009-та Алибаба го съчета с отстъпки, китайците успешно влизат в модела на американските традиции на дни на трескаво потребление.