120 хиляди лева загуби на година носи на варненската община Белослав фериботът, който свързва двете части на града. За да се намалят разходите от днес екипажът вече се назначава от местната администрация, а не както преди от Параходство “Български морски флот”. Така на година ще бъдат спестени около 80 хиляди лева.
120 хиляди лева загуби на година носи на варненската община Белослав фериботът, който свързва двете части на града. За да се намалят разходите от днес екипажът вече се назначава от местната администрация, а не както преди от Параходство “Български морски флот”. Така на година ще бъдат спестени около 80 хиляди лева.
Фериботът е общински, но се издържа от държавата. През последните три години задълженията на община Белослав към БМФ са над 500 хиляди лева за издръжка на екипажите. Причината е, че сумата за стопанисването на ферибота, която Министерството на финансите отпуска, не е актуализирана. Ако работата спре двете части на града остават откъснати.
Инж. Йордан Пометков, управител на общинска фирма “Белфери” ЕООД: "Като разстоянието до Варна е 20 км и 20 обратно - 40. Другият вариант е през Девня – разстоянието е същото. Значи да отиде някой от другата страна на плавателен канал 2 – трябва да измине 80 километра."
Навремето тук е имало мост и ж.п. линия, но заради прокопаването на плавателния канал те са разрушени. Сега фериботът е единствената връзка между двата бряга. Иначе разходите са огромни, заобикалянето не е алтернатива.
От министерството на финансите постъпва предложение да се събира такса за ползването на ферибота. Общинския съвет в Белослав отказва да я въведе.
Инж. Йордан Пометков, управител на общинска фирма “Белфери” ЕООД: "Защитаваме тезата, че хората не са виновни, че е прокопан каналът."
Така община Белослав е единствената в страната, която трябва да работи и като корабен агент. За да бъдат намалени още разходите е съкратена част от екипажа. От администрацията уверяват, че това няма да се отрази на обслужването и работата на ферибота.