Пътят Бяла-Русе беше отворен за движение в следобедните часове. Поетапно през деня беше вдигана и забраната за движение на ТИР-ове. Единственият работещ граничен пункт с Румъния обаче се оказа този на "Дунав мост". Всички фериботни линии през реката са спрени заради ледохода и силния вятър.
Единственият работещ граничен пункт с Румъния обаче се оказа този на "Дунав мост". Всички фериботни линии през реката са спрени заради ледохода и силния вятър.
Инж. Лазар Лазаров, председател на УС на АПИ: - Концентрирана е цялата техника в участъка от Велико Търново и от Бяла към Русе, за да може да пропускаме движението в тази посока. Засега то става контролирано, на серии по 5 с идеята да се пусне нормално. Ако има струпване на много ТИР-ове, част от тях ще бъдат спирани на места, където изкачкваха през последните два дни, за да не се натоврава движението.
Областите Силистра, Разград и част от Шуменския регион остават затворени за движение. В ранните сутрешни часове е почистена магистралата Шумен - Варна, а веднага след това е осигурена и връзка с южната половина на страната.
Инж. Лазар Лазаров, председател на УС на АПИ: - Рижкия проход също веднага отворихме, защото по този начин се гарантира движението през Стара Планина, което е основното направление в случая.
Инспектори на ДАИ ще бъдат по пътищата и ще налагат максимални глоби на всички ТИР-ове, които са с износени и неподходящи гуми и нямат вериги.
Инж. Лазар Лазаров, председател на УС на АПИ: - Това, което веднага трябва да направим, е да бъдат обработени против заледяване, защото това ще е следващия проблем, с който ще се сблъскаме.