Седемнайсет дни преди втория лъч на метрото да заработи, премиерът и кметът пропътуваха 3 спирки от новия участък. Премиерът пресметна, че за цялото метро с подземните паркинги и булевардите над него са изхарчени по-малко пари отколкото за АЕЦ "Белене"досега. Кметът Фандъкова и Борисов направиха и оглед на изцяло ремонтирания булевард "Черни връх".
Седемнайсет дни преди втория лъч на метрото да заработи, премиерът и кметът пропътуваха 3 спирки от новия участък. Премиерът пресметна, че за цялото метро с подземните паркинги и булевардите над него са изхарчени по-малко пари отколкото за АЕЦ "Белене" досега. Кметът Фандъкова и Борисов направиха и оглед на изцяло ремонтирания булевард "Черни връх".
Май всички си отдъхнахме да видим булевард "Черни връх" отпушен. Парите за ремонта са от средствата, с които се строи метрото. Премиерът също остана доволен от свършената работа.
Бойко Борисов - министър-председател: - Помните, бул. "Черни връх" го кърпехме през ден, трамваите го разбиваха, беше нещо отвратително. Но сега цялата инфраструктура под него - канализация, осветление, всичко, което трябваше да се ремонтира, е ремонтирано и имаме един прекрасен булевард.
Йорданка Фандъкова - кмет на София: - Всъщност имаме около 11 км нова инфраструктура навсякъде над метрото, нови тротоари, подменено или ремонтирано осветление, с нови настилки.
Така според премиера всеки, който може да си прави сметката, ще оставя колата си в подземния паркинг под бул. "Черни връх" и ще се качва на метрото. Бойко Борисов взе разстоянието от спирка Европейски съюз до НДК и обратно до метростанция Джейм Баучер само за няколко минути. След обиколката премиерът пресметна, че цялото метро заедно с подземните паркинги и булевардите струват около 1 млрд. лв и направи сравнение.
Бойко Борисов - министър - председател: - Да знаят и данъкоплатците какво струва "Белене" към момента. То е по-скъпо към момента, отколкото е столичното метро с всичките булеварди и подземни паркинги над него. Така че да сравняват хората и да преценяват кое е редно да се прави и кое не.
Борисов похвали общината за съвместната работа и обеща да убеди президента на ЕК Барозу със спестените пари от метрото да се започне отсечката до летището. Иначе според разчетите на общината още около 130 хиляди пътници ще предпочетат подземната железница, след като бъде пуснат и вторият лъч.