ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

"Прозрачно" облекло

bnt avatar logo от Владислав Велев, кор. на БНТ в Брюксел
A+ A-
Чете се за: 01:15 мин.
Икономика

Заради европейските изисквания на всеки един хранителен продукт има етикет с дълъг списък на използваните съставки. Но това не е така при дрехите и за да запълни тази ниша, и да даде възможност на клиентите си за проследят цялата верига при производството им, белгийски дизайнер създаде специална марка.

прозрачно облекло
Заради европейските изисквания на всеки един хранителен продукт има етикет с дълъг списък на използваните съставки. Но това не е така при дрехите и за да запълни тази ниша, и да даде възможност на клиентите си за проследят цялата верига при производството им, белгийски дизайнер създаде специална марка. Така тя стана първата модна фирма, при кояно има пълна прозрачност при производството на дрехите.

От етикетите на дрехите може да се разбере къде са ушити, но не и откъде идва всяка една от отделните им части. Не се знае кой е произвел копчетата, плата. Но фирмата на Бруно Питерс променя това. Той създаде първата изцяло "прозрачна" модна марка, чиито клиенти могат да разберат доколко при производството на дрехи е увредена околната среда, използван ли е трудът на нископлатени работници в чужбина или на деца.

Дрехите на Бруно Питерс засега се продават само онлайн, а клиентите могат да проследят всички участници в производствената верига и да видят колко струва всеки отделен елемент. Например, че определена дреха е произведена в белгийска фирма с 18 работници, били са необходими 30 минути за разкрояване, 230 минути за шиене, десет минути за гладене.

Бруно Питерс, моден дизайнер:
- Ценовата стратегия, която показваме онлайн е класическа стратегия в модата. Смятам, че тя е единственият начин да се разбере и да се дадат гаранции на клиента за начина, по който е изработена дрехата. Така се дава гаранцията, че при процеса е спазвана определена философия, че не е използван детски труд. Ето защо искаме да покажем цената на всеки един отделен елемент. Въпреки че безопасните игли, използвани при ушиването, струват едва три цента, цената на готовата дреха не е малка.

Бурно Питерс, дизайнер:
- Мисля, че струва около хиляда евро или 900 евро. Марката съществува от половин година и на месец се произвеждат едва по двайсетина облекла, но това може би ще се промени.

Бруно Питерс, дизайнер:
- Планираме да отворим шоурум в Париж и да продаваме на търговци, което ще доведе до намаляване на цената, защото ще имаме поръчки за повече количество. И това ще бъде така, защото предлагам демократичен продукт.

Фирмата на Питерс беше посочена от екоконференцията в Рио де Жанейро като един от стоте най-добри варианта светът да тръгне по пътя на устойчивото развитие.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?