Собственици на автосервизи от София поискаха дейността на бранша да се регулира със специален закон и така професията им да се изчисти от некоректни и дори некадърни автомонтьори. Според тях трябва да се въведе минимален ценз за автомонтьорите, изисквания за оборудването и задължителни касови апарати.
Собственици на автосервизи от София поискаха дейността на бранша да се регулира със специален закон и така професията им да се изчисти от некоректни и дори некадърни автомонтьори. Според тях трябва да се въведе минимален ценз за автомонтьорите, изисквания за оборудването и задължителни касови апарати.
По неофициални данни броят на автосервизите у нас е близо 50 000. И въпреки, че според статистиките над 1/4 от катастрофите са в следствие на техническа неизправност на автомобилите в страната ни няма случай на осъден автомонтьор за некачествена работа.
Емил Германов - председател на Съюза на автосервизите в София: - При всеки случай, който се разследва на пътно-транспортно произшествие с жертви обикнтовено го отнася шофьора или собственика на транспортната фирма.
От автомонтьорския съюз твърдят, че с исканията си не хвърлят камъни в собствента си градина, за да се отърват от жестоката конкуренция в кризата. Парламентарната транспортна комисия подкрепя аргументите на асоциацията и очаква не само от нея, но и от всички ресорни институции законодателни инициативи.
Иван Вълков - председател на Комисията по транспорт, ПГ на ГЕРБ: - Ние сме едва ли не единствената държава в момента, в която тази дейност не е регулирана. Тъй като работим по инициативата за безопасност на движението и това е Национална стратегия до 2020г., в нея влиза и регулирането на сервизната дейност!
Шофьорите също подкрепят въвеждането на лицензионен режим за автосервизите, тъй като за тях това е гаранция за качество.
Маргарита Иванова - шофьор: - Един път така ми направиха, че трябваше да ми сменят някакъв ремък, от там ми бяха махнали помпата. В един момент ми се обадиха: да си вземете колата. Не бяха сложили помпата, вдигна се градуса и не можах до вкъщи да стигна!
Най-сериозното притеснение на повечето шофьори от законовото регулиране на автомонтажа е заплахата от увеличаване на бумащината и бюрокрацията.
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Полет на началника на щаба на либийската армия загуби радиовръзка над Анкара