ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Дунав мост 2 - почти готов

bnt avatar logo от Лидия Каменова
A+ A-
Чете се за: 01:06 мин.
Икономика

Пет години и половина след първата копка Дунав мост 2, между Видин и Калафат, е готов в основната си част. Довършителните работи продължават и някои от тях може да останат за пролетта, когато ще има по-подходящи условия и температури - съобщават от ръководството на испанската фирма изпълнител FCC.

дунав мост почти готов
Пет години и половина след първата копка Дунав мост 2, между Видин и Калафат, е готов в основната си част. Довършителните работи продължават и някои от тях може да останат за пролетта, когато ще има по-подходящи условия и температури - съобщават от ръководството на испанската фирма изпълнител FCC. Мостът е дълъг 1791 метра, с две пътни ленти за автомобили в двете посоки, една ж.п. линия, пешеходен тротоар и велосипедна алея.

След забавеното начало на проекта и някои затруднения по време на строителството, повече от година на обекта се работи денонощно - без прекъсване. В момента се изграждат защитните ребра срещу удари от кораб на един от устоите в най-дълбоката плавателна част на реката. Работи се усилено и по отводнителната инсталация. Само сегментите от връхната конструкция на моста тежат около 120 000 т.

Хулио Руис, заместник-ръководител на обекта Дунав мост 2: - Това е най-дългият мост над река Дунав, който не само свързва България и Румъния, но ще осигурява интернет връзка, пренос на електричество и други комуникации. Най-голямото предизвикателство беше вкопаването на устоите на моста на 80 метра под дъното на реката.

Преминаването по моста е възможно и тъкмо затова Гранична полиция вече следи за нелегален трафик в района. От Видин до Калафат ще се стига за минути, а пътят от Азия за Централна и Западна Европа ще се съкрати значително. Видинчани се надяват пускането на Дунав мост 2 да съживи региона.

АНКЕТА:

- Транзитът вече ще се насочи, надявам се, не през Дунав мост, а на Видин, тъй като по-кратка е отсечката в Румъния. Остава проблемът с пътищата и специално пътят от Видин до Монтана, който е най-тежък.

- Имаме търговия с румънците, прекарваме натам брашната - би могло за един ден да се свърши цялата работа. Сега разходите са огромни с ферибота, с който се пътува, се чака с часове.

Животът на новото съоръжение ще е с продължителност 120 години, казват строителите. Според оптимистичните прогнози за трафик вложените около 125 млн. евро ще се изплатят за 11 години.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?