Опазването на животинския и растителния свят е оскъпило строителството на магистрали с между 2 и 5%. Това съобщи пред "По света и у нас" председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Изчисленията показват, че допълнителните тунели, надлези и изкуствените прегради, които не дават на животните да преминават през аутобана, струват десетки милиони евро.
Опазването на животинския и растителния свят е оскъпило строителството на магистрали с между 2 и 5%. Това съобщи пред "По света и у нас" председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Изчисленията показват, че допълнителните тунели, надлези и изкуствените прегради, които не дават на животните да преминават през аутобана, струват десетки милиони евро.
Освен, че гладна мечка хоро не играе, вече е ясно и друго. Инстинктивно мецаните избягват подлезите и минават само през надлезите. Научно установеният факт е един от многото, с които се съобразява изграждането на нови магистрали през планини и полета.
Лазар Лазаров - председател на АПИ: - Примерно за АМ "Струма" има повече
за едри бозайници - хищници, каквито са и мечките и вълците, а примерно за магистрала "Тракия" пък по-дребни - за костенурки например - зависи какви популации има на съответните животни в регионите, които пресичаме.
За да няма дискриминарани в животинското царство е помислено и за
най-малките. Бетонови стени и ситно изплетени мрежи ги предпазват да не
излязат на пътя.
Лиляна Павлова - министър на регионалното развитие и благоустройството: - Зайчетата и лисичките бяха атрактивни за първия ЛОТ.
Бойко Борисов - министър-председател: - Костенурките имат специални тунелчета, на прилепите им правим убежища.
Росен Плевнелиев - президент на Р България и бивш министърр на регионалното развитие: - Специален вид жаба, специален вид гущер,
безгръбначни, ивичести и леопардови смоци, пъстър пор!
Излюпването на малки птички забави за кратко част от строителството на
пътния възел "Яна" край София.
Бойко Борисов - министър-председател: - Да излезат малките пиленца и щъркелчета и почваме и този участък!
По време на строителството на аутобани стана ясно, че изпълнението на
еконормите е задължително, тъй като в противен случай би могло да се стигне до спиране на средства. Най-оскъпена - с 5% заради стандартите по ОВОС и НАТУРА 2000 е строящата се магистрала "Струма". Колкото и сериозна темата неминуемо стана повод и за шеги.
Лиляна Павлова - министър на регионалното развитие и благоустройството: - Това е най-екологичният проект за магистрала, строена през последните
години не само в България, но и в страните от ЕС.
Бойко Борисов - министър-председател: - Сега на Лили Павлова съм й дал задача за пътни знаци за лисици и вълци. Да измисли дали със заек регулировчик или костенурка. Но и тези тунели са готови, за да са еколозите и зелените 100% щастливи.
Лазар Лазаров - председател на АПИ: - Запазването на биоразнообразието
няма цена!
То стана приротет и при изграждането на магистрала "Марица". Преди да бъде трасирана и с одобрение на Екоминистерството хиляди луковици блатни кокичета бяха преместени и изкуствено засадени в съседни защитени
територии.
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас