Директорите на елитните математически гимназии в страната се противопоставят на идеята за отпадането на паралелките в пети и шести клас в тези училища. Премахването на тези класове е предвидено в новия образователен закон, който предстои да разглеждат...
Директорите на елитните математически гимназии в страната се противопоставят на идеята за отпадането на паралелките в пети и шести клас в тези училища. Премахването на тези класове е предвидено в новия образователен закон, който предстои да разглеждат депутатите. Според специалстите, ако се стигне до това, силно ще се наруши пълноценната подготовка на учениците, повече от които са медалисти от олимпиади.
Директори, учители и родители са единодушни – запазването на паралелките в пети клас е необходимо. Всъщност бъдещият просветен закон не ги зачерква напълно. Тези класове могат да функционират само в средни училища. Това би означавало математическите гимназии да променят имената си - нещо, което ще удари по репутацията им, трупана с години.
"Няма как да не отчетем, че в Народното събрание има доста кадри от математическата гимназия, от математическите гимназии в страната въобще, така че мисля, че ще се вземе точното решение", надява се Ивайло Старибратов, директор на ОМГ „акад. Кирил Попов” – Пловдив.
В паралелката в пети клас в математическата гимназия в Пловдив попадат само деца с успехи от престижни състезания. Сега в гимназията се обучават 28 петокласници.
"Средата, в която те попадат, е една много висококонкурентна среда. И това дава възможност те да могат да се състезават наистина. Трябва да кажем, че тази подготовка не е само по математика. Просто им дава по-добра подготовка въобще, във всички дисциплини", казва Ивайло Старибратов.
Математиката е мечта за Иванка. Затова веднага след четвърти клас се записала в Образцовата математическа гимназия в Пловдив
"Моята учителка по математика беше много добра, показваше ни много повече задачи, отколкото се решават в обикновените училища. Това ни помогна, защото ние имахме по-добро обучение и можехме да се справим по-добре след седми клас на матурата", категорична е тя.
Въпреки неяснотите за математическите училища, преподавателите в тях определят като наложително приемането на нов образователен закон.