Хора остават без заплата заради промяна в собствеността на банка у нас. В резултат на придобиването на гръцка банка от финансова институция на българския пазар се налага уеднаквяване на продуктите и услугите, с тези на новия притежател. Оказва се обаче,...
Хора остават без заплата заради промяна в собствеността на банка у нас. В резултат на придобиването на гръцка банка от финансова институция на българския пазар се налага уеднаквяване на продуктите и услугите, с тези на новия притежател. Оказва се обаче, не всички клиенти са били уведомени лично за промените и за необходимата смяна на IBAN-ите им. Така остават без месечно възнаграждение.
Ивелина Димитрова работи като кинезитерапевт в рехабилитационен център. Този месец по сметката й в банката обаче пари не постъпват.
Ивелина Димитрова: "Идвайки на работа, колежка ме среща и ми казва - "Ти разбра ли, че няма да си получиш заплатата за този месец?". При което аз втрещена, не разбирам за какво става въпрос, смятам, че е майтап."
В случая обаче не става дума за шега. От счетоводството в работата й потвърждават чутото.
Ивелина Димитрова: "Казват, да, имате проблем с банковата сметка и няма да получите заплата, ако предоставите нова следващия месец, всичко ще е наред."
Ивелина веднага отива в банката, за да подаде жалба.
Ивелина Димитрова: "Знам, че е претърпяла промени, но аз по никакъв начин до този момент не съм разбрала, че нещо ще ми се случи с банковата сметка - тя ще бъде закрита и аз ще имам нова."
Въпросът й е само един.
Ивелина Димитрова: "Защо не съм уведомена?"
От банката отговарят на Ивелина, че на адреса й е било изпратено писмо. То обаче не достига до нея. Ние също се свързахме с финансовата институция. Тя предостави пред нас отговора на куриерската фирма относно случая, който банката получава няколко дни след като е изпратила писмото.
В посочения ден обаче Ивелина е била в дома си през целия ден.
Ивелина Димитрова: "Установихме, че се е случило едно недоразумение, но те все пак имат мой телефон. Аз имам досие в тази банка. Там има както имейл адрес, личен адрес..."
От банката обаче намират ново обяснение за липсата на уведомление - телефонният номер на Ивелина в банковото досие бил със сгрешена цифра. В официалния си отговор до БНТ2 от институцията посочиха същото.
Разликата в последната цифра на телефонния й номер е и причината, че с нея не е осъществен контакт по повод изпратеното на 15.04.2016 г. писмено уведомление.
Ивелина Димитрова: "Аз лично отидох преди два дни и съм си взела разпечатка от банката, че никога по никакъв повод от 2013 година насам, откакто съм имала сметка в едната и в последствие мигрирала в другата банка, никога не е била променяна дори една цифра от телефонния номер."
В официалния си отговор до БНТ2 от банката поднесоха извинения.
"Изказваме нашето съжаление относно възникналото неудобство за г-жа Димитрова при получаване на работното й възнаграждение. Още веднъж ви уверяваме, че от страна на банката са предприети всички необходими действия за своевременното и детайлно запознаване на клиентите относно настъпилите промени..."
Този месец Ивелина разчита на приятели, за да плати наема и сметките си.
Ивелина Димитрова: "Сега един месец - нищо. Без пари, оправяме се някак си и това е."
Оказва се, че Ивелина не е единственият клиент на банката, който не е бил уведомен за смяната на IBAN-ите. И други зрители на БНТ2 се обърнаха към нас с подобни сигнали. Докато се опитват да разберат къде се е пропукала комуникацията - до следващия месец те остават без заплата.
Променят движението около храм-паметник "Св. Александър Невски" заради празничното богослужение