Жители на Кресна и неправителствени организации днес заявиха категоричното си нежелание Автомагистрала Струма да премине през Кресненското дефиле чрез дълъг тунел. Според местните хора много по-безопасно би било в дефилето да бъдат построени няколко...
Жители на Кресна и неправителствени организации днес заявиха категоричното си нежелание Автомагистрала Струма да премине през Кресненското дефиле чрез дълъг тунел. Според местните хора много по-безопасно би било в дефилето да бъдат построени няколко по-къси тунела. Освен това местният бизнес в района ще пострада, твърдят хората.
В Кресна са убедени, че тунел с дължина около 18 километра през дефилето ще донесе много опасности:
„Тука е сеизмична зона и е четох една статия, че има и уран в местността, така че може да бъде опасно на дълъг тунел.“
„Един дълъг тунел, ако стане авария в земетръсна зона, къде отиваме, кой ще отговаря за тия хора после.“
„Ще има и млади шофьори и ще губят концентрация и затова ще е по-добре да има по-къси тунели.“
От местната власт също не желаят дълъг тунел, защото той щял да излезе твърде скъп. Затова кметът Николай Георгиев подкрепя варианта с няколко къси тунела и открити пътища.
„Ние заставаме за другия вариант, който е 350 млн. лева, а дългият тунел ще е милиард“, каза Николай Георгиев, кмет на община Кресна.
От няколко неправителствени организации заявиха, че дългият тунел в дефилето крие риск от радиация, обезлесяване и земетресения.
„Ще се изкара на повърхността около 8 млн. куб. метра скална маса и ние задаваме въпроса къде се депонира тази скална маса. Районът на Кресненското дефиле ще се обезводни и ще настъпи една екокатастрофа и за флора и фауна. В този район излиза на повърхността радиоактивния газ радон, който е като уран, и след като този газ без цвят и мирис би проникнал през пукнатините в този район, ще се натрупа огромна концентрация от този газ, което ще се поеме от човешкия организъм“, каза Емил Георгиев, председател на Екогласност.
„Категорично, това е вариантът с късите тунели, виедукти, открити пътища, вариант, който е безопасен, по-човешки, по-екологичен“ каза Пепа Моллова, член на УС на Форум за балкански транспорт и инфраструктура.
Според екологични организации обаче вариантът с няколко къси тунели би се случил твърде бавно и затова е най-добре да се действа по проекта, който според еколозите, има одобрен ОВОС – а именно този с два дълги тунела през дефилето.
Кризата с боклука: В "Люлин" чистят само улиците, по които се движи градския транспорт
Недоволството по границата: Блокадата на гръцките фермери продължва шести ден
Бюджет и компромиси: Социалният диалог е възстановен заради финансовата стабилност
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Зеленски: Киев няма законно и морално право да отстъпва украински територии на Русия