Тригодишна стратегия за иновации в образованието подготвя община Пловдив. Програмата цели да модернизира методите на преподаване във всички нива, като годишно ще бъдат инвестирани над 700 000 лева общински средства. Проектът „Иновативни училища“ цели да...
Тригодишна стратегия за иновации в образованието подготвя община Пловдив. Програмата цели да модернизира методите на преподаване във всички нива, като годишно ще бъдат инвестирани над 700 000 лева общински средства. Проектът „Иновативни училища“ цели да развива нови умения сред учениците и вече отчита понижени нива на агресията сред децата в Пловдив. С повече подробности включихме нашия репортер Мариела Хубинова.
Ние се намираме в СУ „Райна Княгина”, което е едно от осемте в Пловдив, в които проектът вече се прилага.
Иновации в образованието в града под тепетата съвсем не липсват. Няколко са детските градини, в които вече се използва Монтесори педагогика. Общината развива общи инициативи за дуално обучение с бизнеса. Продължава и съвместната програма с Пловдивския университет по софтуерно инженерство. Към нея вече има отпуснати бройки за етнически българи от Молдова и Украйна. Повечето от преподавателите, които ще работят в т. нар. иновативни училища, вече са обучени за работа с модерните педагогически техники и похвати, които целят да развият нови умения у учениците. До момента работата с децата показва, че в резултат на прилаганите методи те стават по-спокойни, изграждат по-добри приятелства, повишават уменията си за общуване. Учениците се научават да анализират и презентират – все неща, които ще им бъдат изключително необходими в бъдещото им обучение и професионална реализация. Николай Райшинов сега разказва, как на практика работят иновативните методи.
За трета поредна година в Пловдив продължава съвместната инициатива със Световния образователен форум „Иновативни училища”. Първи новите педагогически техники и похвати изпробваха в училище „Райна Княгиня”. Днес иновативните училища в града вече са осем.
„Децата са стимулирани да учат по-добре, имат по-висок успех, агресивните прояви намаляха, общуването е на по-друго ниво. Училището трябва да намери начин да предостави в рамките на учебния час, не само с извънкласни дейности“, каза Мария Гайдарова, директор на ОУ „Райна Княгиня” и р-л на проекта „Иновативни училища”.
Един от иновативните похвати, който дава резултат, е работата в групи.
Старото разделение на чиновете вече е в историята.
„Не се чувстват сами. Всяко дете, което се затруднява, има опора до себе си. Постигат изключителни резултати. Това влияе и на взаимоотношенията им“, каза Теменужка Тошева, учител.
Все по-популярно сред децата става и разработването на проекти.
„Това изисква една предварителна подготовка на преподавателите, планиране до минута на материалите, на ресурсите, на това как да бъде представена задачата“, каза Мария Гайдарова, директор на ОУ „Райна Княгиня” и р-л на проекта „Иновативни училища”.
„От тази година стартираме и мащабна програма за въвеждане на големите платформи на Google и Windows за образование, така че да дигитализираме постепенно образователният процес в училищата“, каза Стефан Стоянов, заместник-кмет на община Пловдив.
Дигитализацията трябва да приключи до 2019-та година.
От община Пловдив се надяват, че с въвеждането на новите методи на обучение ще се намали броят на отпадащите от образователната система ученици. Според данни на неправителствени организиции Пловдивска област е първенец по този показател. За учебната 2015-16 година 246 деца са напуснали училище по различни причини.
10 лв. за парче торта: С между 20 и 50% са поскъпнали сладкарските изделия във Варна
В Историческия музей в Перущица са изложени над 100 оригинални и европейски банкноти
Снежна Коледа в някои части на страната, преди Нова година температурите падат до минус 10°
Взрив в Москва уби високопоставен руски генерал, Кремъл подозира украинското разузнаване
Две трети от децата в училище избягват да използват тоалетните - до какви проблеми води това?