За две години осем деца са пострадали, опитвайки се да заснемат екстремно „селфи“ върху влакове на БДЖ. За съжаление, три от децата са загубили живота си. Държавните железници, МВР и Агенцията за закрила на детето разясняват с брошури и срещи опасността от игрите в близост до железопътни гари и депа.
Седем пъти през последните 2 години деца са рискували живота си, качвайки се върху влакове, за да се заснемат. Три деца са загинали.
Кирил Костадинов, ръководител отдел „Безопасност“, БДЖ-Пътнически превози: Останалите са с тежки наранявания, изгаряния и с продължително лечение. Има регистрирани такива случаи в Подуене, Димитровград, Филипово, Стара Загора, Надежда.;
Именно железопътното депо в Подуяне е едно от най-достъпните места в страната за екстремно селфи. И едно от най-опасните.
Ако се приближим на по-малко от 2 метра от електрическата инфраструктура на железопътните гари, за да си направим селфи например, рискуваме да ни удари 25 000-волтова дъга, която почти винаги е смъртоносна.
От такава пострадаха тежко 7-годишно момиче и 13-годишно момче в Стара Загора.
Стратимир Георгиев, Balkan Beast: Гледам да правя премерени рискове, да не прекалявам.;
Стратимир Георгиев е автор на стотици екстремни селфита, включително това "железопътно селфи", за което се е подготвял две седмици.
Препоръчва, обаче - не правете това, деца.
Стратимир Георгиев, Balkan Beast: Има много потенциални рискове - дали ще е стълбове, дали ще е жици. Знаех, че кадърът трябва да се получи на участък, в който тези неща ги няма. Гледах кондукторката да не е там. В самото купе имаше хора, помогнаха, много се изкефиха на цялото преживяване и всичко свърши благополучно.;
За да ограничат любопитството на децата към екстремните жп селфита, БДЖ, МВР и образователните институции разпространяват специална брошура, в която разясняват опасностите.
Кирил Костадинов, ръководител отдел "Безопасност", БДЖ-Пътнически превози: Опасностите са видими и невидими. Може по всяко едно време на жп-линия да премине подвижен жп-състав, контактна мрежа, прелезни места, които крият рискове.
Охраната в БДЖ се осъществява от служители на железниците, а в НКЖИ - от охранителни фирми. Не всички стотици депа и хиляди километри релси, обаче, могат да бъдат опазени от опасното любопитство на децата, които търсят екстремни селфита.