Париж забранява движението на стари автомобили. Целта е да се намали замърсяването на въздуха, от което напоследък градът сериозно страда. Какви ще са санкциите за нарушители и какви са първите реакции - да видим сега.
Париж от днес забранява движението на стари автомобили. Целта е да се намали замърсяването на въздуха, от което напоследък градът сериозно страда. Какви ще са санкциите за нарушители и първите реакции в следващия репортаж.
Новият режим забранява движението на автомобили, регистрирани преди първи януари 1997 и мотоциклети, регистрирани преди 1999-а. Границата е околовръстният път на Париж. Ограничението е в сила в делничните дни от осем сутринта до осем вечерта. Глобите ще се налагат от октомври и от януари от 35 евро ще станат 68 евро за частни коли и 135 за камиони.
Кристоф Наждовски, зам.-кмет по транспорта: Мярката се прилага постепенно и днес засяга само три до 5% от автопарка. Целта ни е да разширим ограниченията върху по-широк кръг возила, така че до 2020 година в постоянно движение да останат само отговарящите на най-новите евростандарти.
Колкото и да е ясно, че Париж напоследък се задушава, собствениците на стари коли не могат да са доволни. На протест на площад Конкорд те се оплакаха, че се ограничават коли в отлично състояние и замърсяващи не повече от модерните градски джипове. Според протестиращите, ползата ще е за автопроизводителите, негативите - за по-бедните като студентите и безработните.
Пиер Шасре група "40 милиона шофьори" Социалистически град прилага антисоциална мярка. Наказват най-бедните, които нямат пари да си купят нова кола. И какво дават като компенсация - безплатно ползване на Велиб или електрическите автомобили. А тези, които живеят извън Париж - на 20-30 километра. Колелото не е решение.
На осми юли е насрочен нов протест. Междувременно още осем града във Франция обмислят подобна забрана.