Хотелите и ресторантите у нас да предлагат само български хранителни продукти, които отговарят на високите българските стандартите за качество. Това предвижда меморандум за сътрудничество между Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация и...
Хотелите и ресторантите у нас да предлагат само български хранителни продукти, които отговарят на високите българските стандартите за качество. Това предвижда меморандум за сътрудничество между Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация и представители на хранително-вкусовата промишленост, който се подготвя в момента.
Хотелиери, ресторантьори и производители на храни по утвърдените стандарти се обединяват в името на това - лицето на туризма у нас да получи една нова визия с български привкус.
На доброволни начала представители на туристическия бранш ще предлагат на гостите си само продукти, произведени по Българския държавен стандарт или от местни производители.
Целта е повишаване на качеството на предлаганите услуги в туризма и стимилиране на българското производство. Един от приоритетите в подготвяния меморандум е да се повиши именно търсенето от малките ферми и мандри, които предлагат стоките си според утвъдените норми.
Как приемат идеята от бранша? Представители на туристическия бранш смятат, че идеята е добра, но закъсняла.
"В цяла Европа протекционизма го има в този вид, налагайки местния продукт", заяви Благой Рагин.
Председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин смята, че реализирането на подобна идея ще увеличи приходите на туристичския бранш, въпреки че цената на качествените продукти е по-висока.
"С моите партньори ще търсим начини как да съкратим разстоянието от производителя до заведението, да не се минава през прекупвачи, за да може цената да запазим в ресторантите", подчерта Благой Рагин.
И обещават, че промяна в цените за клиентите няма да има. "Няма да повиши цената, а ще повиши оборота", категоричен беше Благой Рагин. Така според него ще бъдат удовлетворени и клиентите, и туристическия бранш.
От Варненската туристическа камара обаче смятат, че меморандумът няма да има успех.
"Съответните местни институции се опитват да съживят по този начин местната икономика, да подпомогнат местните производители, само че в условията на глобализация, на свободен пазар подобни неща трудно се случват на практика. Всеки хотелиер, ресторантьор е свободен да купува откъдето пожелае продукти, които отговарят не само на българските, но на европейските и на световните стандарти", опонира проф. Стоян Маринов.
Според Маринов договорът ще има смисъл само, ако прозиводителите от хранително-вкусовата промишленост предлагат добро качество на изгодна цена.
Меморандумът се очаква да бъде подписан в средата на следващата седмица.
В сезона на грипа: Ръст на заболеваемостта у нас, кога да очакваме пика?