ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

През април ще приключат изпитанията на първия участък от третия лъч на метрото

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:07 мин.
У нас

Няма забавяне в строителните работи по изграждане на третия лъч на метрото в София, съобщи директорът на „Метрополитен“ проф. Стоян Братоев пред "Хоризонт". По думите му ориентировъчно се очаква изпитанията на първия участък от третия лъч на метрото да приключат през април.

април приключат изпитанията първия участък третия лъч метрото

За една част от трасето дейностите са приключили дори по-рано от обявения краен срок - 5 октомври, декемврийските също са завършени в срок, обясни Братоев.

„И остават единствено изпитанията в участъка от Красно село до „Граф Игнатиев“, които започнаха ноември и тяхната продължителност е от порядъка на пет месеца и половина.“

Системите на „Сименс“ за управление са шест, с три подсистеми – за управление, автоматика и безопасност. „Трябва съвместно да работят влаковете със системите. Това в момента се прави. От вчера „Сименс“ са отново тук, на обекта, продължават тестовете, тъй като по празниците имаше спиране на работата от тяхна страна“, допълни шефът на "Метрополитен".

Ориентировъчно се очертава изпитанията да приключат през април.

"Надявам се всичко да върви нормално, защото това са сложни системи и много информация трябва да се въведе в софтуерите, тя частично вече е въведена. Това е участъкът от Красно село до "Граф Игнатиев". От около 2 месеца и половина - три след това, ще бъде въведен участъкът от "Граф Игнатиев" до "Владимир Вазов" през Орлов мост - там са три километра и три станции, а през есента на тази година предвиждаме да завърши участъкът до Овча купел", каза Братоев.

Три са възловите станции, където се пресичат трите диаметъра на метрото.

„В момента работим в две от тях. Едната станция – НДК II, на бул. „Витоша“ и „Патриарх Евтимий“, е почти завършена. Там остава само връзката – със старата НДК, по нея се работи в момента. Другата връзка е на Орлов мост- с метростанцията на „Климент Охридски“, също вече е завършена.“

Особеностите на третата линия са много, извън тежките чисто геоложки условия по изграждането й, които са вече история, отбеляза инж. Стоян Братоев.

В началото в пиковите часове влаковете по третия диаметър ще се движат в интервал от 5 минути. При по-интензивно натоварване може да се намали на 4 мин.

4 минути е разчетният интервал за час пик и при пускането на втория участък - до Овча купел.

Предвижданията са по третата линия на метрото да се придвижват около 200 хиляди пътници на ден.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?