Лошото време пречи и на работата на Пристанище Варна. То е основното за износ на зърно от България. Зърното се транспортира най-често към Западна Европа, като през изминалата 2016 година са натоварени повече от 2 милиона и 400 хиляди тона зърно. Работата...
Лошото време пречи и на работата на Пристанище Варна. То е основното за износ на зърно от България. Зърното се транспортира най-често към Западна Европа, като през изминалата 2016 година са натоварени повече от 2 милиона и 400 хиляди тона зърно. Работата на пристанище Варна - Изток зависи от атмосферните условия.
Александър Герасимов, пристанище Варна - Изток: "Когато вятърът е много силен, първо пристанището е затворено и не може да се провеждат маневрите, а корабите изчакват. Ако вятърът вече е много силен, спират да работят и крановете, понеже става опасно да не ударим кораба, някой човек на кея, някой от камионите. "
Има товари като зърното, които не могат да бъдат обработвани при висока влажност, защото от нея то набъбва и може дори да обърне кораба. Шест зърновоза чакат на кея снегът да спре. Забавянето не носи финансови загуби на корабните фирми, но затруднява превозвачите на сушата.
Александър Герасимов, пристанище Варна - Изток: "Снеговалежът пречи, понеже умокря товара и това го уврежда. Спираме при дъждо-валеж, при сняг, при гъсти мъгли."
Докато корабите “Исмене” и “Глобал Дженезис” изчакват времето да се подобри, за да продължи товаренето им, в другия край на пристанището дейността не спира.
Александър Герасимов, пристанище Варна - Изток: "Вчера приключи обработката на “Сий Сканер” на 12-то кейово място. Разтовари шест хиляди тона техническа сол, която е предназначена за снегопочистващите фирми в България."
Египетската сол вече се товари на камиони и вагони и скоро почистващите фирми ще обработват с нея пътищата у нас.