НОВИНИ

Германското правителство обяви решение за старите дизелови автомобили

След седмици на коалиционна криза германското правителство се опитва да се върне към същинската си работа с тема, която не разделя толкова, колкото подходът към мигрантите. По т.нар. афера за вредни газове от дизеловите автомобили през изминалата нощ заседаваха лидерите на трите управляващи партии и днес представиха споразумение: пакет от различни мерки, с които ще бъдат избегнати забрани за движение в много германски градове.

Мария Стоянова
от Мария Стоянова
17:25, 02.10.2018
5931
Чете се за: 00:48 мин.
По света

И този път дългите нощни заседания в канцлерството в Берлин дадоха резултат. Повече от шест часа социал-демократи и консерватори концентрирано работиха за решение, с което да върнат поне малко доверието на разочарованите от скандали избиратели. През октомври предстоят избори в две важни федерални провинции - Бавария и Хесен, а допитванията сериозно притесняват управляващите.

Свеня Шулце, министър на екологията: Днес има много добра новина за множеството засегнати шофьори на дизел. Те вече ще знаят, как да излязат от кризата, без да имат високи лични разходи. За преоборудването и подмяната ще трябва да платят производителите, а не собствениците. Това за нас е особено важно.

14 германски града, които особено страдат от замърсен въздух, планират забрани за движение на дизелови автомобили. В Хамбург, например, от юни могат да се движат само най-нови модели коли. Недопускането на повече затворени улици беше главна цел на правителството.

Андреас Шойер, министър на транспорта: Много интензивно преговарях с германските автомобилостроители. На собствениците в засегнатите градове ще предложим атрактивни възможности като премии за подмяна на стари с нови коли, но и лизингови модели.

Автомобилната индустрия в Германия обаче още се бави с обвързващ отговор за пълно поемане на разходите за преоборудване. Заради новите тестове за по-малко вредни емисии на дизеловите мотори пазарът на коли във Федералната република бележи минус от 30 на сто. Причината - твърде късно производителите започнаха да сертифицират автомобилите си по новите стандарти.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
България е на второ място по брой жертви от катастрофи в ЕС
България е на второ място по брой жертви от катастрофи в ЕС
ДРУГИТЕ новини: Лазерни открития
ДРУГИТЕ новини: Лазерни открития