Прокуратурата повдигна обвинение за инцидента в тунел Ечемишка. Георги Златев, директор на Дирекция "Поддържане на пътна инфраструктура" в АПИ е обвинен за причиняванена смърт по непредпазливост. Наложена му е мярка за неотклонение подписка. Според...
Прокуратурата повдигна обвинение за инцидента в тунел Ечемишка. Георги Златев, директор на Дирекция "Поддържане на пътна инфраструктура" в АПИ е обвинен за причиняванена смърт по непредпазливост. Наложена му е мярка за неотклонение подписка. Според прокуратурата в Пътната агенция са постъпили 3 доклада, в които е констатирано лошото състояние на металната конструкция, а Златев е бил длъжен да предвиди ремонтни дейности и да изготви план за почистване на корозиралите елементи. В същото време експерти от Агенция Пътна инфраструктура и Министерството на транспорта откриха течове и пукнатини при проверка в тунелите в Кресненското дефиле.
Много течове се оказа, че има в така наречения Крив тунел в Кресненското дефиле.
"От пукнатините си личи, че яко тече този тунел при дъжд. Аз вече обясних, че това се дължи на това, че покритието над него е малко, то е скатен тунел, това е обяснимо, явно е обаче, че няма хидроизолация", обясни проф. Юлиян Тотев, Университет по архитектура, строителство и геодезия.
Експертите са забелязали, че между свода на тунела и стените му се е оформила пукнатина.
"Засега няма деформации, отместване, има напукване на някаква допълнителна мазилка, която е положена, но тя показва достатъчно добре, че масива работи", допълни проф. Тотев.
Опасност от падаща мазилка в тунела няма. Осветлението му също е достатъчно добро.
"Тунелът не е особено опасен, на тунела трябва да му се направи хидроизолация и да се следи", препоръча професорът.
Заради проверките на тунелите за кратко на няколко места трафикът беше пренасочван, което временно затрудни придвижването в Кресненското дефиле.
Опасното вещество GBL все по-често се използва по метода на "спайкване"