ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
ДПС-ДПС оттегля подкрепата си за управлението
Чете се за: 03:52 мин.
Дете избяга от детска градина в София
Чете се за: 02:05 мин.
"Шел" ще търси нефт и газ в българската...
Чете се за: 05:05 мин.
Започна събарянето на незаконните постройки в...
Чете се за: 00:35 мин.

ЗАПАЗЕНИ

В „Още от деня“: Протестът на българските превозвачи срещу европейските правила

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 00:59 мин.
Икономика

В студиото на „Още от деня“ изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев коментира причините за планирания протест срещу европейските правила за мобилност. По думите му част от тях нарушават човешките права на шофьорите, а друга част целят да се омаломощят източноевропейските превозвачи.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Не е прекалена формулировката, че приемането на новите правила ще доведат до фалит на българските превозвачи, заяви Арабаджиев. Според него има нарушаване на основни човешки права в частта, която задължава шофьорите да се прибират на три седмици у дома, защото се въвежда задължение гражданин на ЕС в точно определено време да бъде на точно място.

      Освен всичко друго, отивайки си у дома и връщайки се до камиона си, се губят няколко дни, в които автомобилът е „извън пазара“, допълни Арабаджиев. Тук вече има налице нелоялна конкуренция.

      ;

      Вторият проблемен момент е командироването, заяви Арабаджиев. Още при посещението на президента Макрон беше поставена темата с командироването на международните шофьори, които не попадат в категорията „командировани работници“.

      Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи: Когато една фирма командирова работник, той отива в Германия, например, и започва да работи там - храни се, спи, почива там. Докато при международния шофьор - той влиза в Германия, разтоварва стоката, отива на друго място, товари друга стока и напуска. Той не е постоянно там и поради тази причина ЕК прие, че международните шофьори са друга категория, за които се иска отделно законодателство.

      Няма социален дъмпинг, защото заплатите са почти изравнени, обясни Арабаджиев. Ако не бяха, българските шофьори щяха да работят за чужди превозвачи, които дават по-големи заплати, допълни той.

      ;
      Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи: Няма да протестираме срещу българското правителство, а против тези европравила.

      Чрез такива административни регулации конкуретните фирми от Източна Европа се изхвърлят, а в същото време шофьорите им отиват на работа в Западна Европа.

      Протестът ще е на 17 май - Спасовден, денят на шофьора. София няма да бъде блокирана, заяви Арабаджиев.

      Свързани статии:

      Правителството подкрепя превозвачи в протеста им на 16 и 17 май
      Правителството подкрепя превозвачи в протеста им на 16 и 17 май
      Правителството подкрепя позицията на транспортния бранш у нас за...
      Чете се за: 01:01 мин.
      Новият пакет за мобилност заплашва с фалит стотици български превозвачи
      Новият "пакет за мобилност" заплашва с фалит стотици български превозвачи
      Нови европравила за автомобилния транспорт заплашват с фалит...
      Чете се за: 02:51 мин.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?