Тежките инциденти на пътя у нас продължават да бъдат тенденция. Последният беше на АМ "Тракия" между ТИР и автобус от градския транспорт. Институциите поемат отговорност и разследват случая, но един въпрос остава - защо междуградски автобус от мрежата на градския транспорт се движи по магистрала? Оказва се, че шофьорът на автобуса не е допуснал никакви нарушения.
Автобусът не е обезопасен, няма колани, а в него може да има и правостоящи. Оказва се, че законът не забранява движението му по магистралата. Маршрутът се определя от общината. От Столичната община обясниха, че той е съобразен с жителите на селото, и ако магистралата бъде изключена от него, част от хората няма да могат да използват обществения транспорт. Досега не е имало друг такъв инцидент.
;Богдан Милчев, експерт в Института за пътна безопасност: Дали сигурността на хората е приоритет за тези, които съгласуват транспортния план на София? Защото освен икономическите причини, при съгласуването на плана, ние смятаме, че водеща роля трябва да има и сигурността на хората. Има обходни маршрути, има различни варианти, тези маршрути трябва да се обмислят и от хора, експерти по пътна безопасност.
От Института за пътна безопасност отново подчертаха и че 11 институции си поделят отговорността за пътните инциденти.
Богдан Милчев, експерт в Института за пътна безопасност: Ние нямаме в България институция, която да анализира тежките ПТП, ние само ги разследваме, установяваме вината, но ние не правим анализ, който да може да се погрижи, както да подобрим законодателството, ако има такива пропуски, така също да коригираме взаимодействието и координацията между различните институции.
Експертите от Института за пътна безопасност неведнъж са предлагали експертен орган към МВР и Министерски съвет. Идеята е оценена като добра, но засега няма развитие.