Астронавти на НАСА излязоха в открития Космос, за да монтират слънчеви панели на МКС

астронавти наса излязоха открития космос монтират слънчеви панели мкс
Снимка: БГНЕС/Архив
22:49, 22.12.2022
По света

Американските астронавти Джош Касада и Франк Рубио излязоха от Международната космическа станция в открития Космос, за да монтират слънчеви панели, съобщи НАСА. Космическата разходка ще продължи около седем часа. Астронавтите трябва да монтират четвъртия от общо шест слънчеви панела.

Ако нямат достатъчно време, за да се справят с поставената задача, те ще могат да завършат работата при следващо излизане, което трябва да се осъществи преди края на годината, казаха от НАСА.

Първоначално космическата разходка беше планирана за 19 декември, но беше отложена за два дни заради установено изтичане на охлаждаща течност от руския кораб "Союз МС-22", който е скачен с космическата станция. На 21 декември излизането в открития Космос не се състоя заради приближаването на космически отпадъци към станцията.

По-рано от НАСА казаха, че съществуващите слънчеви панели на Международната космическа станция работят добре, но има признаци на износване: някои от тях са поставени още през 2000 г. Агенцията планира да монтира общо шест съоръжения - всяко от тях тежи по почти 340 кг. Това ще увеличи капацитета на енергийната система на станцията от 160 на 215 киловата. Първите два панела бяха инсталирани през юни 2021 г. Третият и четвъртият бяха доставени на товарния кораб "Дракон" на компанията "СпейсЕкс" през ноември тази година.

На орбиталната станция в момента работи седемчленен екипаж - космонавтите на Роскосмос Сергей Прокопиев, Дмитрий Петелин и Анна Кикина, астронавтите на НАСА Никол Ман, Джош Касада, Франк Рубио и на Японската агенция за изследване на космическото пространство Коичи Ваката.

Везенков и Олимпиакос допуснаха обрат срещу Цървена звезда в Евролигата