При наложена глоба или имуществена санкция от НАП, нарушителите ще имат възможност да намалят размера ѝ с 20%, ако я платят в 14-дневен срок от връчването на наказателното им постановление. Това гласи нова разпоредба от Закона за административните нарушения и наказания, която влезе в сила от 23 декември 2021 г.
Според новите правила за административнонаказателно производство, лицата, които не желаят да обжалват наложената от НАП глоба или имуществена санкция, могат да платят 80 % от нейния размер. За целта те трябва да подадат в офис на НАП заявление по образец и да внесат сумата в двуседмичен срок от връчване на наказателното постановление по банкова сметка "Данъци и други приходи за централния бюджет" на компетентната териториална дирекция или офис на НАП. Ако не бъде подадено заявлението, то нарушителите губят правото си да се възползват от възможността да платят по-ниска санкция.
В 14-дневния срок от връчване на наказателното постановление, в намален размер могат да се платят глобите и имуществените санкции, които са по наказателните постановления, издадени след 22.12.2021 г. или преди тази дата, в случай че двете седмици от връчване на наказателното постановление не са изтекли към 23.12.2021 г.
В този случай наложената глоба или имуществена санкция влиза в сила от датата на плащането ѝ.
Новите правила за административнонаказателно производство са подробно разяснени в становище на НАП, публикувано в сайта на Агенцията.
България и още 16 държави искат от ЕС запазване на средствата за земеделие и сближаване
"Ню Йорк Таймс": Американски милиардер е водещ кандидат за придобиване на международните активи на "Лукойл"
Румен Радев след КСНС: Не можем да твърдим, че ударът е извършен от Русия без доказателства
СПЕЦИАЛНО: Атаката с дронове в Черно море – какво се знае за потъналия кораб "Алфа Уатан"
Спасителната акция в Черно море: Прекратиха издирването на екипажа от кораба “Алфа Уатан”