ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Има ли замърсяване? Взеха проби от водата до заседналия кораб край Камен бряг

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:52 мин.
У нас
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Има ли изтичане на азотен тор от заседналия кораб край Камен бряг? Водолази твърдят, че има и морската вода е помътняла. Проверяват се техните проби и проби на експертите в Басейновата дирекция във Варна.

      Пробите за наличие на азотни съединения все още не са готови. Те ще покажат дали има замърсяване на морето, причинено от изтичането на азотна тор. Експресните анализи за киселинността на водата, разтвореният в нея кислород, не отчитат отклонение от нормите. Измерена е и прозрачността на водата, която е 6,5 м. При проверката на място експертите от Басейнова дирекция-Варна не са установили следи от нефтопродукти в морето около кораба. Тази сутрин водолази доброволци направиха оглед на корпуса на кораба.

      По време на огледа водолазът Найден Недев установил, че край носа на кораба има изтичане на азотен тор, а разливът е толкова гъст, че видимостта е почти нулева.

      “То е ясно, азотните торове вече се разтварят, там, които са в първия отсек. Той е наводнен и нещата отиват към разлив”, коментира водолазът.

      Търсят се варианти за разтоварване на заседналия край Камен бряг кораб

      Според експерти от Института по океанология във Варна изтичането
      на такива торове в морето е сериозно химическо замърсяване.

      “Освен това те представляват пряка опасност и за рибите, защото водят до загниване на техните хриле и до смърт, особено на млади екземпляри”, обясни директорът на Института по океанология към БАН във Варна доц. Николай Вълчев.

      За да не се стигне до екокатастрофа, водолазите настояват да се
      предприемат незабавни действия, още повече че левият борд на кораба
      вече се е наклонил.

      “Да се пълни торът в чували. Тези чували да се разтоварват на малки лодки. С тези лодки Болата е наблизо и там да се разтоварват и връщат, да се направи въжена линия”, коментира водолазът.

      Според Найден Недев така за дни корабът може да бъде разтоварен и да се избегне опасността при влошаване на времето, товарът да се размести и корабът да се преобърне. От Басейновата дирекция във Варна заявиха, че имат готовност да предприемат мерки, ако има опасност от екологична катастрофа при започване на аварийно-спасителна операция.

      Репортер: Нивелина Няголова

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?