В периода от 1 май до 15 юли Комисията за защита на потребителите е извършила над 1050 проверки по кампания "Лято 2021". Около 200 инспекции са по жалби на потребители. Съставени са 35 акта за установяване на нарушения, като една част от проверките не са приключили към момента.
Сред най-често срещаните оплаквания в жалбите се посочват: недоволство относно високи цени на плажните принадлежности; лоши условия на местата за настаняване, които не отговарят на рекламата; в някои заведения - разминаване на цени в менюто и сметката, както и несъответствие в грамажите; невъзстановяване на суми след изтичане на срока по чл. 25 от ЗМДВИП;
От началото на 2021 г. на територията на цялата страна са постъпили 342 жалби на потребители, включително за отменени резервации за настаняване, отменени полети и възникнали поради това спорове. 1700 инспекции са извършени. Съставени са над 50 акта за установяване на нарушения. Издадени са 15 заповеди за налагане на принудителна административна мярка "Временно затваряне на туристически обект" и "Спиране на дейността".
Кризата в шивашкия бранш в Русе – фабрики затварят, стотици остават без работа
"Лукойл" с позиция за България: Особеният управител да действа според законодателството
От "Да, България" настояват да отпадне задължението да се ползва от догодина софтуерът за управление на продажбите в търговските обекти
По-високи държавни такси на БАБХ: Бизнесът със сигнали за увеличение от 10 до 30 пъти
Преговорите за мир в Украйна: Има ли доближаване в позициите на Киев и Вашингтон?
Протест и отложено решение – Благомир Коцев остава кмет на Варна (ОБЗОР)
Еврото идва: Какви са притесненията на пенсионерите от Северозападна България?