Поставянето на шумни маркировки може да намали с до 40% вероятността от настъпване на ПТП

Николай Минков
от Николай Минков
17:31, 01.10.2020
Чете се за: 01:22 мин.
У нас
поставянето шумни маркировки намали вероятността настъпване птп

Изследвания показват, че поставянето на шумни маркировки може да намали с до 40% вероятността от настъпване на ПТП и са особено важни за превенция на инциденти, свързани с умора или разсейване на пътя. Затова изискването се включва при изграждане на пътни участъци с интензивно движение и е толкова важно постоянно модернизиране и доизграждане на пътната ни мрежа.

Това подчерта заместник-председателят на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" Анжелина Тотева по време на откриването на XIII Националната конференция по транспортна инфраструктура с международно участие.

"Инвестициите, които изисква пътната безопасност, са наистина огромни, но трябва постоянно да се стремим да подобряваме инфраструктурата и да въвеждаме повече мерки за превенция“, подчерта Анжелина Тотева.

Тя даде пример и с организацията на работата при ремонт на пътя – при такава дейност през последните 10 години живота си са загубили 16 работници, а ранените са 94.

"Докато в темата за пътната безопасност при изграждането на нова инфраструктура обикновено става дума за големи инвестиции, тук много повече говорим за по-добра организация и осъзнаване на опасностите от това, което правим", допълни зам.-председателят на ДАБДП.

По думите ѝ сред основните приоритети е да има целеви бюджет на национално ниво за пътна безопасност, а одитите по пътна безопасност да разширят своя обхват и значение.

За първите 8 месеца на годината, установените нарушения на скоростта от Пътна полиция са над 600 000, стана ясно от нейното изказване.

"Поведението на хората е също пряко свързано с безопасността на движението. Затова трябва да предприемаме мерки във всички сфери, имащи отношения към нея, в това число и повече инфраструктурни решения за успокояване на скоростта", каза още Анжелина Тотева.

Заместник-председателят на ДАБДП призова и всички строители да не забравят, че зад статистиката на пътния травматизъм стоят реални хора и хиляди човешки съдби, да не допускат никакви компромиси и да продължат да се усъвършенстват.

В откриването на събитието участие взеха Иван Досев, член на УС на АПИ, проф. д-р инж. Иван Марков, ректор на Университета по архитектура, строителство и геодезия, доц д-р инж. геол. Ивайло Иванов, декан на Факултет по транспортно строителство към УАСГ, Фабрицио Дзарконе, постоянен представител на Световната банка за България, Чешката република и Словакия, Европа и Централна Азия, проф. д.ик.н. инж. Николай Михайлов, председател на организационния комитет на конференцията, представители на институции, неправителствени организации, академичната общност, бранша и др.

Конференцията се провежда ежегодно от 2007 г. до сега. Организаторите ѝ са Катедра "Пътища и транспортни съоръжения“ към УАСГ, Институт по транспортно строителство и инфраструктура.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Как се вдига сватба по време на пандемия?
Как се вдига сватба по време на пандемия?
Кампания за събиране на опасни отпадъци във Велико Търново
Кампания за събиране на опасни отпадъци във Велико Търново