ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Пуснаха пътническите влакове през новия тунел в Швейцарските Алпи

bnt avatar logo от БНТ , Източник: БГНЕС
A+ A-
Чете се за: 01:07 мин.
По света
пуснаха пътническите влакове новия тунел швейцарските алпи
Снимка: БГНЕС

Започна редовното движение на пътнически влакове през новия алпийски железопътен тунел Ченери в Швейцария, дълъг 15,4 км.

Информация за събитието публикува в профила си в Туитър Министерството на околната среда, енергетиката и връзките. С това завършва реализацията на мащабния проект „Нови железопътни линии през Албите“ (NЕАТ), в рамките на който бяха построени тунелът при Лохберг през 2007 г. и при Сен Готард през 2016 г.

Държавната компания Швейцарски федерални железници определиха началото на редовни редовни пътнически линии през Ченери като „начало на нова ера за европейската мобилност“.

Първи през новия тунел премина влакът Eurocity по маршрута Цюрих – Кясо. Пътниците бяха приветствани от записано радиообръщение на президента на страната Симонета Сомаруга, която отправи сърдечна благодарност на населението, направило възможно реализацията на проекта.

Тунелът Ченери беше открит на 4 септември тази година, но до днес преминаването на пътнически влакове през него се извършваше в тестови режим.

Новият маршрут дава възможност пътят между Лозана и Лугано да се съкрати с 18 минути, а между Цюрих и Милано – с 23 минути. Печеливши ще бъдат и товарните превози тъй като времето за пътуване между пристанищата Ротердам и Милано ще намалее с около два часа.

Линията NЕАТ се отнася към така наречените равнинни линии, т.е. има слаб наклон, което позволява влаковете да развиват по-високи скорости и да се движат товарни композиции с по-голям тонаж.

Властите на Швейцария оценяват този проект като „съоръжението на века“, благодарение на което страната потвърди своята политика в областта на превозите и защитата на Алпите. В конституцията на Швейцария е залегнала задачата превозът на товари да премине от автомобилен на железопътен транспорт.

Строителството на Ченери продължи 12 години и струваше 3,6 млрд. франка. През него ежедневно могат да преминават 170 товарни и 180 пътнически влака. Общо в NЕАТ бяха инвестирани 22,8 млрд. франка, като най-скъпо излезе строителството на тунела при Сент Готард – над 12 млрд. франка.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?