Повторният оглед установи сериозните проблеми на пътя, където стана катастрофата
Първи протест в Плевен срещу лошото състояние на пътищата след жестоката катастрофа с малката Сияна, която разтърси страната.
Експерти видяха сериозни проблеми с настилката на пътя, където 12-годишното момиче загуби живота си. Заедно със следователи те направиха втори оглед на мястото на катастрофата. Дори знаците за скорост са поставени неправилно, а кръпките и неравностите по пътното платно създават сериозна опасност за инциденти.
Хората искат много по-тежки наказания за нарушителите на пътя и по-системен контрол, особено за високата скорост. Искат да кажат не на корупцията в обществените поръчки и некачествените ремонти и строителство на пътищата, защото смятат, че тези проблеми също водят до тежки катастрофи.
Днес на мястото на катастрофата се видя изключителното тежкото състояние на пътя и това, че сцеплението между настилката и гумите не е добро, неравностите също са причини за изхвърчането на автомобилите и навлизането им в пътното платно.
"Изследвали сме всички обстоятелства, касаещи както моторното превозно средство, така и пътната настилка на конкретния участък, където е станало пътнотранспортното произшествие".
БНТ: Това означава ли, че ще се прави същото изследване на пътя, аналогично на това, което се прави и след катастрофата в Искърското дефиле край Своге?
- Точно така. Ще бъде извършена същата експертиза.
"Геометрията на пътя тука е особена. Вече вие знаете, че много произшествия е имало тук и въпросът е защо възникват тези произшествия. Повечето са свързани с товарни автомобили с полуремарке, подобни на процесното ремарке, което е с влекач", обясни проф. Станимир Карапетков, експерт.
БНТ: При такава география на пътя на какви стандарти трябва да отговаря настилката по отношение на сцеплението?
- Ако сте се запонзали с експертизата на Своге, която е много голяма, там има много особености за стандартите за една настилка. Те не са един или два параметъра, това са много параметри.
БНТ: Това, което с просто око се вижда - по какъв начин би могло да повлияе на поведението на един автомобил, който се движи със скорост под 90 километра в час?
- Точно това ние фиксирахме в нашите огледи - състоянието на кръпките, техния вид и размери. Очевидно те имат значение, защото влияят на напречната устойчивост на превозните средства особено товарни автомобили с полуремарке.
Днес в Областното пътно управление на Плевен беше извършен обиск от следователи. Бяха иззети всички документи както за поддръжката на пътя, така и подаваните сигнали от кметове и граждани. БНТ неколкократно потърси АПИ, искахме разговор както с директора по поддържане на пътищата, така и с Управителния съвет на Агенцията. Те обаче отказаха да говорят пред камерата ни