НОВИНИ

Тест за нервите на шофьорите: 70 минути от "Черни връх" до Околовръстния път

Алекс Донев
от Алекс Донев
08:50, 17.10.2024
Чете се за: 03:20 мин.
У нас
Снимка:
Слушай новината

Километрични задръствания по бул. "Черни връх" в София продължават да тестват нервите на шофьорите. Вчера сутринта задръстването по "Черни Връх" достигна "Околовръстния път", а стигането до центъра на града е отнемало на водачите между 50 и 70 минути.

Очевидно разширяването на бул. "Филип Кутев" предизвиква трудности, но с какви мерки Столичната община облекчава трафика?

Задръстванията в района вече не са само в пиковите часове.

"Дори през деня вече задръстването е много сериозно. За съжаление, алтернативните маршрути са направо невъзможни. Уличките в квартала са двупосочни, много тесни, има паркирани автомобили, което е просто абсурдно. В един момент, някой колеблив шофьор затапва цялата схема и става драматично. Толкова силно задръстването стана преди 5 - 7 дни, когато започна вече долу преустройството на самото кръстовище до търговския център", разказа Светла Унгузова, жител на "Драгалевци".

"Задръстванията, които виждаме в София, не само на този булевард, но и на много други булеварди, причините са комплексни. Има обективни, има и субективни причини. Лошото е, че обективната причина е само една - че София е предвидена да бъде с не повече от 500 000 жители, а в момента населението на София е над милион и половина. По принцип организацията на движението в цяла София е под всякаква критика. Светофарните уредби не са настроени съгласно трафика и считам, че следва всичко да бъде преустроено. И всяко едно кръстовище може с около 30% да се увеличи неговата пропускателна способност, ако се вземат необходимите и адекватни мерки. Това кръстовище е показателно за неспособността на Столичната община, а и на колегите от КАТ, да направят една добра организация на движението", категоричен е инженер Ясен Ишев, пътен експерт.

БНТ потърси позицията на "Пътна полиция" към СДВР. Те казаха, че действително временна организация е съгласувана с тях от общината. Тя е с обхват, по думите на СДВР, до 20 октомври, а относно маркировката и знаците за временната организация, те не са в компетентността на "Пътна полиция", а на собственика на пътя. Собственик на пътя е Столичната община.

БНТ потърси и покани за участие в дискусията Столичната община, откъдето не отговориха на поставените въпроси, а изпратиха позиция. В нея се посочва, че движението в района се подпомага дистанционно от оператори през Центъра за управление на трафика чрез дистанционно управление на светофарите, като се следи трафикът в реално време.

Вижте прякото включване на Алекс Донев

Гледайте повече теми от "Денят започва"

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Защо едно и също масло излиза "солено" у нас, а е по-евтино в Германия и Франция?
Защо едно и също масло излиза "солено" у нас, а е по-евтино в Германия и Франция?
Спортно облекло на Майкъл Джордан се продава на търг в Ню Йорк
Спортно облекло на Майкъл Джордан се продава на търг в Ню Йорк