Техническата подготовка на видеоплатформата ТикТок за планираното отделяне на бизнеса ѝ в САЩ става все по-конкретна. С оглед на отделянето, насърчавано от американския президент Доналд Тръмп, китайската платформа планира да пусне ново приложение в САЩ на 5 септември, съобщава сайтът "Дъ Информейшън", специализиран в технологични теми, позовавайки се на неназовани вътрешни източници. Досега действащото приложение трябва да бъде прекратено в САЩ през март следващата година след изтичане на преходен период. ТикТок не коментира темата пред Ройтерс.
В понеделник или вторник тази седмица Тръмп възнамерява да преговаря с Китай за евентуална продажба на американския бизнес на ТикТок. Сделката е почти финализирана, заяви Тръмп в петък. Той вероятно ще разговаря с президента Си Цзинпин или с някой от неговите представители. "До голяма степен имаме споразумение".
Заради опасения за заплаха за националната сигурност през 2024 г. Конгресът на САЩ постановява, че китайската компания майка на ТикТок, "БайтДенс" трябва да продаде бизнеса си в САЩ до 19 януари 2025 г. В противен случай платформата щеше да бъде блокирана в САЩ въпреки своята популярност. От встъпването си в длъжност през януари обаче Тръмп удължи този срок три пъти, последно до 17 септември т.г. Самият той се възползва от ТикТок по време на предизборната кампания за президентските избори, където го следват особено млади хора.
Тази пролет се разработваше сделка за отделяне на американските операции на приложението в нова фирма, базирана в САЩ, мажоритарно притежавана и управлявана от американски инвеститори, но тя беше отложена, след като Китай заяви, че няма да я одобри след обявените от Тръмп високи мита върху китайските стоки.
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
Хазната е загубила близо 580 милиона лева от недекларирани горива през 2024 г
"Летяха куршуми, нямаше къде да се скрием": Атентат в Сидни разтърси света в първия ден на Ханука (ОБЗОР)
Украйна се отказва от членство в НАТО в замяна на гаранции за сигурност от САЩ и Европа
Как „Българската Коледа“ помага на 11-годишно дете с аутизъм да напредва и да общува?