ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

 

Въпроси без отговор: Версиите за най-смъртоносната авиокатастрофа на южнокорейска земя

Чете се за: 02:20 мин.
По света
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка: БТА
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Авиокатастрофата, определяна като най-смъртоносната на южнокорейска земя, стана след като самолетът се плъзнал по пистата без колесници и избухнал в пламъци след удар в стена в края на пистата. Почти всички пътници са южнокорейции, с изключение на двама тайландци. Оцеляла частично е само опашката, където били единствените двама оцелели. Те са в болница със средни и тежки изгаряния. Преди катастрофата контролната кула в Муан е издала предупреждение за възможен удар в птици и малко след това пилотите са обявили аварийна ситуация. Според експерти начинът на приземяване повдига редица въпроси.

      Джефри Томас - авиационен журналист: "Защо пожарните коли не са разпръскали пяна на пистата? Защо не са били на място, когато самолетът се е приземил? Защо е кацнал толкова навътре в пистата без шанс да спре преди края ѝ? И защо в края на пистата е имало тухлена стена".

      Наблюдатели изтъкват, че пилотите до последно са контролирали самолета, осъществили са плавен заход, а удар в птици е малко вероятно да повреди колесника. Трагедията е изпитание за новия изпълняващ длъжността президент на Южна Корея Чой Санмок, който е на поста от едва два дни на фона на остра политическа криза.

      Чойй Санмокк - и.д. президент на Южна Корея: "Правителството ще обяви област Муан за "специална зона на бедствие" и ще окаже всяка необходима подкрепа на усилията за възстановяване, ще окаже помощ на засегнатите семейства и за лечение на ранените".

      Разследването се ръководи от южнокорейските власти, но в него автоматично се включва и Националният борд за авиационна сигурност на Съединените щати като страна производител на самолета. Катастрофиралият 737-800 е разработен много преди варианта МАКС, който е в центъра на кризата около надеждността, разтърсила Боинг.

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?