This is a modal window.
Авиокатастрофата, определяна като най-смъртоносната на южнокорейска земя, стана след като самолетът се плъзнал по пистата без колесници и избухнал в пламъци след удар в стена в края на пистата. Почти всички пътници са южнокорейции, с изключение на двама тайландци. Оцеляла частично е само опашката, където били единствените двама оцелели. Те са в болница със средни и тежки изгаряния. Преди катастрофата контролната кула в Муан е издала предупреждение за възможен удар в птици и малко след това пилотите са обявили аварийна ситуация. Според експерти начинът на приземяване повдига редица въпроси.
Джефри Томас - авиационен журналист: "Защо пожарните коли не са разпръскали пяна на пистата? Защо не са били на място, когато самолетът се е приземил? Защо е кацнал толкова навътре в пистата без шанс да спре преди края ѝ? И защо в края на пистата е имало тухлена стена".
Наблюдатели изтъкват, че пилотите до последно са контролирали самолета, осъществили са плавен заход, а удар в птици е малко вероятно да повреди колесника. Трагедията е изпитание за новия изпълняващ длъжността президент на Южна Корея Чой Санмок, който е на поста от едва два дни на фона на остра политическа криза.
Чойй Санмокк - и.д. президент на Южна Корея: "Правителството ще обяви област Муан за "специална зона на бедствие" и ще окаже всяка необходима подкрепа на усилията за възстановяване, ще окаже помощ на засегнатите семейства и за лечение на ранените".
Разследването се ръководи от южнокорейските власти, но в него автоматично се включва и Националният борд за авиационна сигурност на Съединените щати като страна производител на самолета. Катастрофиралият 737-800 е разработен много преди варианта МАКС, който е в центъра на кризата около надеждността, разтърсила Боинг.