This is a modal window.
Ръст на броя на децата, потърсили помощ от очен лекар след дистанционното обучение. При част от тях са открити проблеми. Не е ясно дали те са причинени от взирането в компютри, телефони и таблети. Статистика за влиянието на екраните върху детското зрение все още няма. Лекарите обаче препоръчват децата да не се претоварват с електронни устройства.
В тази класна стая мобилните телефони не са забранени. Учениците ги използват, за да следят уроците в електронните учебници.
Асен Александров - директор на 51 СУ "Елисавета Багряна": "Целта на това нововъведение е да намалим тежестта на раниците".
Предстои телефоните да бъдат заменени с таблети, осигурени от училището. Електронните уроци в реалната класна стая не натоварват зрението на децата.
Асен Александров: Самият дизайн на урока е такъв, че не предполага вторачване в дигиталното устройство.
В класната стая електронните устройства се използват за около час и половина на ден.
Мира - ученик в 8-ми клас, 51 СУ "Елисавета Багряна": Аз по принцип съм с висок диоптър, така че няма голямо значение. Компютърът и телефонът въобще не се отразяват.
Д-р Славена Стойкова - офталмолог: Така спряганото увеличаване на диоптрите в тази възраст е по-скоро свързано с израстването на детето. Но причината да имаме нарастване на децата, които слагат очила, според мен по-скоро е тяхното претоварване пред мониторите.
За това е добре при електронно обучение да има междучасия спрямо възрастта на децата.
Д-р Славена Стойкова: Играенето на игри не ги води до очния кабинет. Води ги обучението, което се налага задължително да правят. И за това е добре да се вземат мерки, да се разпишат правила колко минути, колко часа трябва да продължава учебният ден спрямо възрастта им.
Решение има. Според него при въвеждане на онлайн обучение часовете са 20 минути за начален, 30 за прогимназиален и 40 минути за гимназиалния етап. В предучилищните групи онлайн обучението не трябва да надвишава 30 минути на ден.