This is a modal window.
Ще се пътува ли по-бързо и по-комфортно с влак? Железниците се обединяват в една обща компания. Засега не се планира бързо увеличение на скоростите на движението на влаковете, но ще се работи за по-стриктно спазване на разписанието и подобряване на обслужването. БДЖ ще привлича повече пътници със сервиране на вино, интернет и чисти вагони.
Подобни гледки не са изненада за пътуващите в БДЖ. Редица други проблеми изтъкват пътниците, натрупани през годините.
Всичко това обаче ще остане в миналото. Транспортният министъра Николай Събев се закани да превърне държавните железници в просперираща компания. Първа стъпка - обединение на пътнически товарни превози.
Сняг и студ в бързия влак Варна - София
"Променяме БДЖ, така че да превозва чисто безопасно и приятно. Променяме го, така че да се върне на пазара на товарни и пътнически превози. Европа е на релси, Европа е зелена и ние искаме България да е там", заяви Николай Събев, министър на транспорта.
Проблемите в размер на над 400 млн. лв. не се отричат от ръководството на настоящия "Холдинг БДЖ".
"Състоянието на Български държавни железници е критично. Те се намират на дъното, не само във финансово отношение, но и по отношение на технологичния капацитет", заяви проф. Йордан Мирчев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ".
Сливането на компаниите, повишаването на производителността и увеличаването на пазарния дял е формулата за възстановяване на финансовото състояние на компания и подобряване на обслужването за пътниците.
"Ще готвим 5-годишни програми. Нещо, което за първи път ще се случи. 5-годишни програми за устойчиво развитие на българските държавни железници", заяви проф. Йордан Мирчев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ".
До 2023 година БДЖ трябва да бъде в "цветущо" финансово състояние, а през 2024 г. компанията вече няма да иска пари от държавата. Вместо това ще излезе на европейските капиталови пазари.