ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Железниците се обединяват в обща компания, отчитат 421 млн. лева загуби

Чете се за: 02:22 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка: БГНЕС
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Ще се пътува ли по-бързо и по-комфортно с влак? Железниците се обединяват в една обща компания. Засега не се планира бързо увеличение на скоростите на движението на влаковете, но ще се работи за по-стриктно спазване на разписанието и подобряване на обслужването. БДЖ ще привлича повече пътници със сервиране на вино, интернет и чисти вагони.

      Подобни гледки не са изненада за пътуващите в БДЖ. Редица други проблеми изтъкват пътниците, натрупани през годините.

      Всичко това обаче ще остане в миналото. Транспортният министъра Николай Събев се закани да превърне държавните железници в просперираща компания. Първа стъпка - обединение на пътнически товарни превози.

      Сняг и студ в бързия влак Варна - София

      "Променяме БДЖ, така че да превозва чисто безопасно и приятно. Променяме го, така че да се върне на пазара на товарни и пътнически превози. Европа е на релси, Европа е зелена и ние искаме България да е там", заяви Николай Събев, министър на транспорта.

      Проблемите в размер на над 400 млн. лв. не се отричат от ръководството на настоящия "Холдинг БДЖ".

      "Състоянието на Български държавни железници е критично. Те се намират на дъното, не само във финансово отношение, но и по отношение на технологичния капацитет", заяви проф. Йордан Мирчев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ".

      Сливането на компаниите, повишаването на производителността и увеличаването на пазарния дял е формулата за възстановяване на финансовото състояние на компания и подобряване на обслужването за пътниците.

      "Ще готвим 5-годишни програми. Нещо, което за първи път ще се случи. 5-годишни програми за устойчиво развитие на българските държавни железници", заяви проф. Йордан Мирчев, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ".

      До 2023 година БДЖ трябва да бъде в "цветущо" финансово състояние, а през 2024 г. компанията вече няма да иска пари от държавата. Вместо това ще излезе на европейските капиталови пазари.

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?