Вицепремиерът Меглена Плугчиева, министърът на транспорта и представители на Националната агенция “Пътна инфраструктура” ще инспектират днес участъци от магистрала “Люлин”. Магистралата е с дължина 19 км. Това е най-скъпият наш аутобан на километър.Цената е висока заради трудния терен и необходимостта от изграждането на 26 моста, 3 тунела и още толкова 3 пътни възела.
Вицепремиерът Меглена Плугчиева, министърът на транспорта и представители на Националната агенция “Пътна инфраструктура” ще инспектират днес участъци от магистрала “Люлин”. Магистралата е с дължина 19 км.
Това е най-скъпият наш аутобан на километър. Цената е висока заради трудния терен и необходимостта от изграждането на 26 моста, 3 тунела и още толкова 3 пътни възела. Инвестицията е за повече от 148 млн. евро. Малко над 111 млн. са от програма ИСПА. Средствата бяха блокирани миналата година от Европейската комисия заради скандала с бившия шеф на пътния фонд Веселин Георгиев. За да си върнем парите по ИСПА, фондът стана пътна агенция под ръководството на Министерски съвет, бе приет Закон за предотвратяване на конфликт на интереси, променен бе Законът за обществените поръчки. Парите бяха отпуснати отново през май, макар че забавянето в строителството е факт. Изпълнител на обекта е турски консорциум. Ако магистралата не бъде завършена до края 2010 г., ще загубим неусвоените евросредства.
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин