ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Фалити на малки фирми

bnt avatar logo от Таня Кръстева
A+ A-
Чете се за: 01:05 мин.
Икономика

Фалитите на компаниите са следващата последица от кризата, която започна да излиза наяве. Само за първите четири месеца на годината 123 фирми са проверявани за фалит, показват данните на Агенцията по вписванията. За сравнение за януари-април 2008 г. техният брой е бил 72. Очаква се фалитите в някои сектори да достигнат около 20 на сто от компаниите. Търговците на дребно също ще се борят за своето оцеляване. Според тях продажбите им са спаднали между 20 и 40 процента.

фалити малки фирми

Фалитите на компаниите са следващата последица от кризата, която започна да излиза наяве. Само за първите четири месеца на годината 123 фирми са проверявани за фалит, показват данните на Агенцията по вписванията. За сравнение за януари-април 2008 г. техният брой е бил 72. Очаква се фалитите в някои сектори да достигнат около 20 на сто от компаниите. Търговците на дребно също ще се борят за своето оцеляване. Според тях продажбите им са спаднали между 20 и 40 процента.

Намалялото търсене, високите наеми и липсата на финансиране притиска търговците, които се опитват по всякакъв начин да оцелеят. Търговец от София разказа за "По света и у нас", че дори големите намаления не могат да привлекат клиенти и е принуден да обяви фалит. Неговият магазин е успял да преживее само седем месеца. За търговците извън София ситуацията е още по-тежка.

Кирил Креси, Асоциация на търговците в България: "Положението ще е по-трудно за търговците, които не могат да разчитат на известни марки, на добре разработени концепции, но за тях ще бъде по-трудно да се предвиди колко ще фалират и колко ще преживеят кризата."

Много от търговците, подлъгани от печалбите си през 2007 г., са отворили магазини в няколко града на страната, което в момента допълнително натоварва бизнеса им, смятат експерти. Има и други фактори, от които зависи кой ще преживее кризата и кой ще фалира.

Кирил Креси, Асоциация на търговците в България : "Обикновено се твърди, че секторът на лукс ще страда много, но аз не съм много сигурен. Защото тези, които употребяват луксозни стоки са хора с възможности и пари, които ще продължат да имат. Хранителния сектор би трябвало да се справи сравнително добре. Хората би трябвало да продължат да ядат. Но всичко, което е в света на модата и не са стоки от първа необходимост ще се консумират с по-малки темпове.

Съветът на специалистите е търговците да свият колкото е възможно разходите, докато отмине трудния период. Това обаче не трябва да е за сметка на качеството на обслужването, тъй като така ще се отблъснат клиенти, които след края на кризата няма да се върнат.

http://infocenter.bnt.bg/

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?