Започнаха масови съкращения в предприятието за товарни превози и локомотивното депо в Мездра. Ще бъдат освободени 113 работници и служители. За това вече са уведомени в Бюрото по труда. Причина за новата вълна от съкращения е драстично намаленият обем на товарните превози в участъка Лом - София заради спирането на металургичния комбинат "Кремиковци".
Започнаха масови съкращения в предприятието за товарни превози и локомотивното депо в Мездра. Ще бъдат освободени 113 работници и служители. За това вече са уведомени в Бюрото по труда.
Причина за новата вълна от съкращения е драстично намаленият обем на товарните превози в участъка Лом - София заради спирането на металургичния комбинат "Кремиковци". Хората от железниците се тревожат, че масовите съкращения ще повишат социалното напрежение в малките населени места.
Димитри Марков, електромеханик - БДЖ : "Ако изгонят човек оттук, не знам къде може да си намери работа. Товародателите вече станаха много малко. Пътническите превози в цял свят са на дотации, но нашата държава дотации не дава и се налагат крути мерки."
Илиян Ганев, локомотивен машинист: "Не е добре. Повечето хора са със заеми, малки деца и семейства. Къде отиват те после? Остават на улицата."
Да загубиш работата си по време на криза е най-лошото нещо, смятат железничарите, чиято професия е специфична и трудно може да се реализират на друго място. Все пак има и оптимисти.
Георги Бърев, техник - БДЖ: "Който иска и не го мързи, ще си намери работа. Това е моето мнение."
От пресцентъра на БДЖ съобщиха, че все още продължават преговорите със синдикатите, но съкращенията са неизбежни.
За прехрана на семействата си: Работници от 65 държави печелят доходите си у нас
След 3 дни затишие: Пак блокади на гръцките фермери на "Кулата - Промахон"
Масирани руски удари срещу Украйна преди срещата между Зеленски и Тръмп
2-годишно дете и майка му загинаха при сблъсък между влак и каруца край Сливен (СНИМКИ)