ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

В БДЖ предстоят съкращения

bnt avatar logo от Весела Смилец
A+ A-
Чете се за: 01:06 мин.
Икономика

Сериозни съкращения се задават в системата на българските железници – броят на освободените ще стане ясен през септември след преговори със синдикатите. Търси се възможност и голяма част от персонала на БДЖ и на железопътната инфраструктура да премине на 6-часов работен ден, с цел икономии. Днес щефовете на двете компании дадоха обща пресконферения за предприетите антикризисни меруи. От БДЖ ще продават старите си вагони за скрап, за да намалят загубите си.

бдж предстоят съкращения
Сериозни съкращения се задават в системата на българските железници – броят на освободените ще стане ясен през септември след преговори със синдикатите. Търси се възможност и голяма част от персонала на БДЖ и на железопътната инфраструктура да премине на 6-часов работен ден, с цел икономии. Днес щефовете на двете компании дадоха обща пресконферения за предприетите антикризисни меруи. От БДЖ ще продават старите си вагони за скрап, за да намалят загубите си.

С 1117 души БДЖ е свил състава си от началото на годината. От два месеца в компанията се работи по нова структурна и организационна реформа, която също предполага намаляване на персонала. Заради спирането на „Кремиковци” и спада на цените на суровини и готова продукция обемът на превозените товари по БДЖ е намалял с 40 на сто. По-малко са и превозените пътници – със 7 процента и половина спрямо първото полугодие на миналата година. Загубите до момента – над 22 млн. лева.

Христо Монов, изп. директор на БДЖ ЕАД: "Казвам ви, активизирали сме политиката по отношение на продажбите и се борим за всеки тон, всеки час, всеки ден.
Компанията смята да припечели 17 млн. лева от продажба на стари вагони за скрап – 1000 товарни и 400 пътнически. За 124 от пътническите вече е поискано разрешение от транспортното министерство да бъдат бракувани."

В железопътната инфраструктура заради кризата също се готвят да разпродават неоперативни активи, но засега интерес е проявен само към 20 процента от предложените имоти. Загубите на компанията за полугодието са 48 млн. лева. Нежелан, но възможен вариант е временно да се закрият 12 жп линии с обслужващ персонал от 644 души. Сред отсечките са Левски-Свищов, Левски-Троян и Подкова-Димитровград. Сред мерките за икономии е и доброволното излизане в неплатен отпуск.

Антон Гинев, ген. директор на НК „Железопътна инфраструктура”: "За част от мерките няма да има ефект до края на 2009 г., а едва през 2010-та. Възможно е и възникване на социално напрежение в отрасъла."

За да оцелеят, от железниците поискаха временно намаляване на данъчната тежест за сектора, разсрочване на задълженията към доставчици, нисколихвени заеми и субсидии за инфраструктурата.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?