София е задръстена не само заради увеличения трафик, но и заради светофарите, които светят в безсмислени червени вълни. Светофарите само на 11 булеварда в столицата светят в зелена последователност. Оказва се, че настройката им е много скъпо занимание и не е ясно кога ще стане факт в цяла София.
София е задръстена не само заради увеличения трафик, но и заради светофарите, които светят в безсмислени червени вълни. Светофарите само на 11 булеварда в столицата светят в зелена последователност. Оказва се, че настройката им е много скъпо занимание и не е ясно кога ще стане факт в цяла София.
Вечер е най-досадно. Когато няма никакъв трафик и се вижда отдалеч как секунди след като те пусне първия светофар, следващия светва червено. И как се налага колите да спират абсолютно безсмислено. От Орлов мост към НДК, и дълго след него, и обратно. По Шипченски проход и широките булеварди на Дружба. Спирачка, първа, газ, често много мръсна газ, спирачка, първа, газ. Ще кажеш че бензинът ни е евтин, а въздухът кристално чист, та можем и това да си позволим.
Шофьор: - Не мисля, че има "зелена вълна" тук, ако имаше, щеше да се усети!
Шофьор: - До НДК само проблеми от Орлов мост, само проблеми!
Лесно е да се псува по светофарите, но иди ги оправяй. Това е ужасно сложна у трудна работа - обясняват в чисто новия център за видеоконтрол и автоматичната система за управление на трафика в София, където компютрите не би трябвало да са особено затруднени от подобни задачки. Излиза че зелени вълни все пак има по цели 11 булеварда, макар и не по цялата им дължина.
Красимир Крачунов - директор "Транспортна инфраструктура", СО: "Правено е преброяване на трафика не само по булеварда, по който се прави това управление, но и по перпендикулярните булеварди или улици и съответно този проект държи сметка за трафика и на базата на този проект е направено това координирано управление на светофарните уредби".
Така за зелените вълни от началото на годината отишли цели 7 милиона. Още три булеварда имат шанс да позеленеят до декември. А останалите - когато и ако им дойдат парите. Без план не можело да пипнат дори и пешеходните светофари и тези на малките улички.
Мария Чернева: "Наистина ми е трудно да разбера защо е толкова сложно да се коригират тези светофари от перфектна червена в зелена вълна. Но пък сигурно и мисълта ми е замъглена от изгорелите газове, с които се надишах".
А следващият пример за червена вълна води класацията ни. Не стига, че единственият светофар на Цариграско шосе при Горубляне отдавна трябваше да бъде заменен с детелина, ами сложиха и още един. Вероятно скъп проект, като се има пред вид изключителния червен синхрон с първия. Да свикват прииждащите отдалеч с червена София. За разлика от Букурещ. 20 милиона евро им излезли зелените вълни. Нищо пара - срещу куп спестени нерви, бензин, време и по-чист въздух.
Полет на началника на щаба на либийската армия загуби радиовръзка над Анкара