ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Изливат опорите на Дунав мост 2

bnt avatar logo от Лидия Каменова, Видин
A+ A-
Чете се за: 00:51 мин.
Икономика

Започна изливането на опорите на Дунав мост 2 в най-дъблоката част на реката. Засега не се налага корабоплаването да бъде спряно, заявиха от Звеното за управление на проекта. Начални строителни работи вече има и на румънския бряг, увери се наш екип. Нова работна програма обаче предвижда Дунав мост 2 да бъде завършен в края на 2011 г. Причина за едногодишното закъснение са тежките геоложки условия и забавените процеури на отчуждаване на румънски земи.

изливат опорите дунав мост
Започна изливането на опорите на Дунав мост 2 в най-дъблоката част на реката. Засега не се налага корабоплаването да бъде спряно, заявиха от Звеното за управление на проекта. Начални строителни работи вече има и на румънския бряг, увери се наш екип. Нова работна програма обаче предвижда Дунав мост 2 да бъде завършен в края на 2011 г. Причина за едногодишното закъснение са тежките геоложки условия и забавените процеури на отчуждаване на румънски земи.

Вече са излети стомано-бетонните пилоти на 8 от опорите на Дунав мост при Видин – Калафат. Над 650 метра е сухопътната връзка, която е изградена до острова, на който стъпва съоръжението. Деветата опора обаче, се изгражда единствено и само от платформи във водата.

Репортер:
– На каква дълбочина набиват пилотите сега?

Инж. Константин Жипонов, Звено за управление на проекта Дунав мост 2 при Министерство на транспорта:
– На 80 м под дъното на реката. Плавателните части на реката ще са между опора 9 и 10, следващият такъв канал ще е между опора 10 и 11.

Въздействието на корабоплаването върху тези три опори ги прави особено рискови и затова строителят проверява качеството на отливките с ултразвук. Подготовка на строежа се извършва и на румънския бряг.

Мирча Гуца, кмет на гр. Калафат, Румъния:
– Около 350-400 работни места ще отвори строителството на прилежащата инфраструктура. Мостът ще е главният мотор за развитието на региона. Той ще обедини Калафат и Видин в един град.

72 млн. евро ще струва строителството от румънска страна, половината от които са безвъзмездни средства по програма ИСПА.

Подробности по темата можете да видите тук.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?