Да се категоризират учебните центрове за подготовка на водачи на моторни превозни средства, а шофьорите да минават опреснителни курсове на всеки 10 години. Това са само част от предложенията за промени в Закона по пътищата, които Съюза на преподавателите по автомото подготовка ще внесат в Народното събрание. Днес инструкторите се събраха на кръгла маса в Пловдив, за да обсъдят как да подготвят по–добри шофьори.
Да се категоризират учебните центрове за подготовка на водачи на моторни превозни средства, а шофьорите да минават опреснителни курсове на всеки 10 години. Това са само част от предложенията за промени в Закона по пътищата, които Съюза на преподавателите по автомото подготовка ще внесат в Народното събрание. Днес инструкторите се събраха на кръгла маса в Пловдив, за да обсъдят как да подготвят по–добри шофьори.
Учебните центрове спешно да бъдат категоризирани, за да спре бизнеса с купуването на шофьорски книжки – настояват преподавателите по автомото подготовка. При проверка на транспортното министерство в няколко школи, нито един курсист не е издържал теоритичния тест.
Инж. Йонко Иванов – председател на УС на СПАМП: „В самата проверка бяха установени, че се дават 2-3 или 4 празни изпитни теста, а в същото време този ученик е минал задължителен вътрешен изпит с нула грешки и тестът му седи.”
Изискването за основно образование за получаване на шофьорска книжка е излишно – смятат преподавателите.
Инж. Йонко Иванов – председател на УС на СПАМП: „Защото това е портал за купуване на свиделства за основно образование от една страна, а от друга страна - такава европейска практика няма никъде.”
Според инструкторите трябва да отпадне и условието кандидат–шофьорът да преминава през психотест преди да започне курс за категориите С и Д.
Инж. Йонко Иванов – председател на УС на СПАМП: „Преценката е на преподавателя, който го обучава дали да отиде на такова психологическо изследване. Друг е въпросът вече дали на него ще му се даде свидетелство за управление или не. "
Автоинструкторите предлагат още да се регламентират нови категории превозни средства, 17 – годишните водачи да шофират с придружител и хората, претърпели катастрофи, да преминават през специфично обучение.
Полет на началника на щаба на либийската армия загуби радиовръзка над Анкара