Днес радикалното предложение за платено паркиране в цяла София, дори в кварталните улици и пред жилищните блокове не беше внесено за обсъждане. Председателят на транспортната комисия в общината Радослав Тошев, чиито идеи за плащане и то в пъти повече взривиха общиственото мнение, днес заяви, че е бил разбран неправилно. Общинските съветници смятат, че плащането за паркинг в комплексите е безумна идея, но по принцип ще подкрепят принципно разделянето на столицата на зони.
Днес радикалното предложение за платено паркиране в цяла София, дори в кварталните улици и пред жилищните блокове не беше внесено за обсъждане. Председателят на транспортната комисия в общината Радослав Тошев, чиито идеи за плащане и то в пъти повече взривиха общиственото мнение, днес заяви, че е бил разбран неправилно. Общинските съветници смятат, че плащането за паркинг в комплексите е безумна идея, но по принцип ще подкрепят принципно разделянето на столицата на зони.
Очаквано хората се обявиха против идеята за увеличаване на таксата за синята зона.
Репортер:
- Сега, ако се увеличат цените какво ще правите? Ще продължавате ли да паркирате в синя зона?
Кольо Георгиев, шофьор:
- Ами кво да правя, те дотам ни докараха!!!
Работещите в “Центъра за градска мобилност” също се развълнуваха от идеята за нови по-високи цени.
Репортер:
- Ако има увеличение на таксите за паркиране не се ли притеснявате, че работата ви ще намалее, ще вземате по-малки заплати?
Николай Стефанов, инкасатор „Център за градска мобилност”:
- Не, колите в София всеки ден стават все повече и повече.
Идеята да плащаме за паркинг и когато паркираме колата пред блока взриви недоволството на хората. Към 14 часа, когато би трябвало да има повече места за паркиране в ж.к. Младост 1 местата бяха заети до едно. Не е трудно да се досетим какво се случва привечер.
Градимир Градев:
- В крайна сметка нали плащаме данък за това, че притежаваме автомобил и го паркираме някъде. Напълно нормално е да има синя зона, обаче е ненормално извън центъра на града да има такива такси.
Десислава Павлова:
- Едвам намираме къде да паркираме, а сега и да плащаме. Доста нахално!!!
Станимир Желев:
- Попълваме бюджета отвсякъде без да мислим.
Общинският съветник Радослав Тошев уточни, че не бил разбран правилно.
Радослав Тошев, председател на транспортната комисия в СОС:
- Зонирането е въпрос на концепция, която чакаме от специалистите – никъде не съм споменавал, че ще се плаща в целия град. Ще се плаща по начина, по който специалистите предложат и който общинския съвет ще примеме след като видим тая концепция.
Вили Лилков, общински съветник, ДСБ:
– Не е обосновано в зоните, в комплексите, извън историческия център на софия да се въвежда такова нещо. Говоря само за най-натоварената градска част, която е събрала в себе си историческото наследство, държавните институции, обществените сгради, където се създават най-големите тапи в движението, може би там.
Така, дори и да не стане факт идеята вече е отхвърлена. Остава тези, които възнамеряват да я превърнат във факт да се замислят. На управителят на “Центъра за градска мобилност” е възложено да изготви нова цялостна концепция за организацията и контрола на паркирането.
Мнението на Марчело Доковски, управител на Центъра за градска мобилност-София, можете да видите във видеофайла.
http://infocenter.bnt.bg/
Коледно ретро пътешествие в София: От днес тръгва безплатният "Коледен автобус"